نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: آمریکا همواره سرمنشا ترور و خباثت علیه مردم و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و جنایت های جبران ناپذیری را نیز مرتکب شده است.

آمریکا همواره سرمنشا ترور و خباثت علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه های این هفته نمازجمعه ارومیه با اشاره به هفته دوم تیرماه، افزود: در این هفته ترورهای قابل توجهی در تاریخ کشورمان به ثبت رسیده و دهها نفر از مسئولان و مردم کشور با این ترورها به شهادت رسیده اند.
وی اضافه کرد: سوء قصد به جان مقام معظم رهبری در سال 1360، بمب گذاری در حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی به همراه 72 نفر از اعضای این حزب، ترور شهید آیت الله صدوقی به عنوان شهید محراب و حمله موشک آمریکایی به هواپیمای ایرانی در خلیج فارس از جمله جنایت های مرتکب شده با منشا آمریکایی در کشورمان در هفته دوم تیرماه بوده است.
وی اظهار کرد: این جنایت های استکبار جهانی نباید از یادها برود و باید همواره در دل های ما باقی بماند تا زمینه انزجار روزافزون از خباثت های مستکبران عالم طبق نص صریح قرآن کریم فراهم شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی همچنین با اشاره به در پیش بودن سالروز ضربت خوردن و شهادت حضرت علی(ع) و شب های قدر ادامه داد: باید از فرصت این شب ها برای قرب بیشتر به خداوند متعال بهره ببریم تا رحمت الهی شامل حال همه ما بشود.
حجت الاسلام قریشی به شخصیت والای امیرمومنان پرداخت و گفت: حضرت علی(ع) در زهد و بی توجهی به دنیا، علم و دانش برگرفته از خداوند، شجاعت و دیگر ابعاد زندگی بی نظیر و شاخص است که البته با مظلومیت تمام به شهادت رسید و مسلمانان نتوانستند از این شخصیت بزرگوار استفاده ببرند.
وی با تسلیت حادثه تصادف سربازان در جنوب کشور به خانواده های این سربازان افزود: امیدواریم چنین حوادث تلخی با مدیریت مسئولان تکرار نشود.
وی همچنین موضوع حقوق های نجومی را یادآوری کرد و ادامه داد: با وجود اینکه بسیاری از مدیران در کشور پاک دست هستند ولی حضور تعداد کم مدیران متخلف هم به هیچ وجه در نظام جمهوری اسلامی قابل قبول نیست.
امام جمعه ارومیه بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: در برخی موارد، تعدادی از شهروندان در ملا عام اقدام به روزه خواری می کنند که در این خصوص نیز باید مسئولان توجه لازم را داشته باشند و از آن جلوگیری کنند.
حجت الاسلام قریشی همچنین با اشاره به موضوع لغو شهروندی رهبر شیعیان بحرین در این کشور، این موضوع را محکوم کرد و افزود: این خباثت های رژیم بحرین قابل قبول و تداوم نیست.
وی اسراف را از جمله کارهای حرام در دین مبین اسلام برشمرد و اضافه کرد: برخی از افراد با استفاده از بیت المال، بنرهای زیادی را در سطح شهر نصب می کنند که این امر مصداق کامل اسراف است و باید جلوی آن نیز گرفته شود.
به گزارش ایرنا، نمازجمعه این هفته ارومیه با استقبال پر شور مردم نمازگزار در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد به طوری که علاوه بر صحن داخلی مصلا، حیاط های اطراف نیز مملو از نمازگزاران روزه دار بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.