نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: دولت باید به جای خرید هواپیماهای تشریفاتی بوئینگ و ایرباس، ناوگان ریلی و جاده‌ای را گسترش داده و از ظرفیت‌های داخلی کشور استفاده کند.

دولت بجای خرید هواپیماهای تشریفاتی به بازسازی ناوگان ریلی و جاده‌ای بپردازند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس ، سید جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به میزان بالای تصادفات جاده‌ای در کشور بویژه حادثه نی‌ریز که به کشته و مجروح شدن شماری از سربازان کشور انجامید، اظهار داشت: در ابتدا باید به خانواده‌های داغدار این سربازان فداکاری که در حال انجام وظیفه به لقای الله پیوستند تسلیت گفت.

وی افزود: ما باید چاره‌ای بیندیشیم که جلوی این حوادث گرفته شود. راه چاره این است که ناوگان حمل و نقل ما بازسازی شود بسیاری از اتوبوس‌ها فرسوده هستند پلیس راهور نیز باید جلوی اتوبوس‌هایی که فاقد معاینه فنی هستند را بگیرد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: جاده‌های ما جاده‌های استانداری نیست، ما در مهندسی راه‌ها مشکل داریم. دولت به جای خرید مدل هواپیماهایی که ضروری و اولویت مردم نیست و تنها در یکی دو فرودگاه دنیا هم بیشتر نمی‌نشیند، به بازسازی ناوگان حمل و نقل ما بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید به جای خرید هواپیماهای تشریفاتی بوئینگ و ایرباس، خط ریلی را گسترش داده و از ظرفیت‌های داخلی کشور استفاده کند، عنوان کرد: درون کشور اتوبوس‌های مدرنی ساخته می‌شود و اگر دولت در این زمینه هزینه کند ایجاد اشتغال را هم به دنبال خواهد داشت همچنین واگن سازی کشور نیز آمادگی ساخت واگن‌های پیشرفته را دارد.

وی با بیان اینکه دولت باید اولویت‌ها را جا به جا کند، ادامه داد: یکی از مواردی که در پروتکل صهیونیست‌ها وجود دارد جا به جایی اولویت‌ها است. دشمن روی اولویت‌ها کار می‌کند اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند نفوذ و جنگ نرم همین مورد است که در نتیجه ما را در محاسباتشان مشکل خواهند کرد.

این نماینده در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: مگر چند درصد مردم ما از هواپیماهای غول پیکر و تشریفاتی خوشحال می‌شوند؟ ولی از اینکه اتوبوس‌ها استاندارد و ایمن باشد و همچنین حمل و نقل ریلی در شهرهایشان زودتر مورد بهره برداری قرار گیرد خوشحال می‌شوند؛ لذا دولت باید تدبیر دیگری بیندیشد.

ابطحی در خاتمه گفت: امیدواریم این حادثه تلنگر و درس عبرتی برای دولت باشد و همچنین مجلس نیز تدبیری بیندیشد تا تخصیص بودجه در این زمینه ساماندهی شود. در این زمینه اعتبارات راه و شهرسازی باید بیشتر شود همچنین نظارت بیشتری در این خصوص صورت گیرد. مسئولان ذیربط باید برای از رده خارج کردن اتوبوس‌های فرسوده و جایگزینی آنها تبیین جدی بیندیشد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.