این روزها اعتراض چندین نماینده حامی دولت نسبت به عملکرد برخی وزرا سر و صدای زیادی کرده است.

وقتی حامیان دولت در مجلس به استیضاح وزرا فکر می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سال 92 بود که پس از انتخاب "حجت الاسلام حسن روحانی " به عنوان رییس جمهور کابینه به مجلس معرفی شد. در همان زمان هم چندین انتقاد به کابینه معرفی شده وارد بود که از میان آنها بالا بودن میانگین سنی وزرا از همه بیشتر جلب توجه می‌کرد اما با تمام کش مکش ها بالاخره کابینه از مجلس وقت رای اعتماد گرفت و کار خود را آغاز کرد.
در طی 3 سالی که از عمر دولت تدبیر امید می‌گذرد شایعات مبنی بر تغییرات در کابینه چند وقتی است که قوت گرفته است که طی هفته های گذشته محمد باقر نوبخت این مسئله را با قوت تکذیب کرد.
اما این طرف سناریو موضوعی دیگر مطرح است؛ دولت و حامیان آن در زمان موجودیت مجلس نهم دائما از همسو نبودن این مجلس با قوه مجریه می‌نالیدند و معتقد بودند تعداد نماینده اصلاح طلب در قوه مقننه کم است و البته برخی نمایندگان را دلواپس می‌نامیدند و فعالیت های آن ها را مانعی برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های دولت تدبیر و امید می‌دانستند.
از این رو اصلاح طلبان و حامیان دولت تمام هم و غم خود را بر تصاحب هرچه بیشتر کرسی های مجلس گذاشتند و حالا پس از تشکیل مجلس دهم که البته مجلسی متفاوت است، صدای ساز‌های مخالف از قوه مقننه به گوش می‌رسد.
*تعیین قد و قواره برای وزرای کابینه...
در این باره محمد وکیلی که خود یکی از اعضای لیست امید و یکی از حامیان  دولت است در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران از کابینه حسن روحانی انتقاد می‌کند و می گوید:  برخی از وزرا در قد و قواره دولت روحانی نیستند و توازن و تعادلی بین اعضای کابینه روحانی وجود ندارد.عدم توازن در کابینه دولت سبب شده است تا مردم از روحانی بخواهند تغييری در اعضای كابينه خود ايجاد كند. 

دلواپسان معتدل کابینه، وقتی حامیان دولت در مجلس به استیضاح وزرا فکر می‌کنند

وی اظهار داشت: مردم به دلایل مختلف، انتظار ترمیم کابینه را از روحانی دارند. اگر روحانی برای این امر پیش‌قدم نشود، ما دوست‌داران و حامیان دولت روحانی در مجلس برای آنکه دولت آسیب نبیند، اقدام می‌کنيم و هزینه این اقدام را نیز می‌پردازیم. 
وكيلی با اشاره به اینکه اگر هر استيضاحی در رابطه با كابينه يازدهم در مجلس انجام شود، توسط فراکسیون امید رهبری نمی‌شود، خاطرنشان کرد: شک نکنید ما به عنوان دوست‌داران دولت روحانی، برای کارآمدی و کارنامه دولت روحانی پیش‌قدم می‌شویم و از  ابزارهای مجلس برای پاسخ به مطالبات مردم و تغییر در کابینه و استیضاح برخی وزیران استفاده می‌کنیم و در صورتی كه تا يك‌ ماه ديگر روحانی در كابينه‌اش تغييری ايجاد نكند، وارد عمل می‌شويم.
*در کابینه فرمانده اقتصادی نداریم
 الیاس حضرتی دیگر حامی مطرح دولت که به مجلس دهم راه یافته است و در این باره معقد به خانه تکانی دولت است در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران می‌گوید: ضرورت دارد آقای روحانی رییس جمهور برخی از وزرای کابینه خود را تغییر دهد.

دلواپسان معتدل کابینه، وقتی حامیان دولت در مجلس به استیضاح وزرا فکر می‌کنند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کابینه یازدهم در دو بخش نیازمند تغییرات است، تصریح کرد: دولت باید در بخش اول تغییرات کابینه تیم اقتصادی خود را تغییر دهد تا بدین نحو تیم اقتصادی هماهنگی شکل گیرد و در بخش دوم فرمانده اقتصادی این تیم را تعیین کند چرا که در حال حاضر تیم اقتصادی دولت فرمانده ندارد و هر کس نظر خود را می‌دهد.
عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه کابینه یازدهم در سایر بخش‌ها هم نیازمند تغییرات است، بیان داشت: انشاءالله در آینده در این زمینه صحبت خواهد شد.
حضرتی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر فصل تغییرات کابینه روحانی است که باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد.
*اصلاح طلب‌های پارلمانی دلواپس ‌میشوند!
حالا به نظر می‌رسد کار از تایید و تکذیب‌های هفتگی سخنگوی دولت گذشته است و این بار نه دلواپسان اصول گرا بلکه اصلاح طلب‌ها در نقش دلواپس از قوه مقننه ، خواهان تغییرات در کابینه دولت یازدهم هستند و این خود شاید زنگ خطری باشد برای طیف معتدل، اصلاح طلب و حامیان دولت تا هرچه سریع تر همان طور که از نامشان برمی‌آید دست به اصلاحاتی بزنند که حداقل نظر حامیان خود را جلب کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • درست بین IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 0
    وقتیکه وزیری توان کار ندارد و بدون برنامه مشغول روزمره گیست ، چرااستیضاح نشود ، صنعت و معدن ، راه و ترابیی ، اقتصاد ، جهاد کشاورزی ، و بدتر از همه محیط زیست ، مگر مردم پیمان اخوت با اینها بستن ، در طول این سه سال واقعا چه ئکار مثبتی انجام داده اند.