وزیر خارجه اتریش درباره سلب اعتماد از اروپا و وقوع آتش سوزی مهیب در این اتحادیه به عنوان عواقب خروج انگلیس هشدار داده و خروج این کشور را عامل تضعیف این اتحادیه از نظر اقتصادی، سیاست خارجی و امنیت دانست.

 اروپا، ضعیف‌تر می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "سباستین کورس"، وزیر امور خارجه اتریش در گفتگو با روزنامه اتریشی "دی پرسه" تاکید کرد که اروپا با خروج انگلیس قطعا از نظر اقتصادی، سیاست خارجی و امنیت ضعیف تر می شود.

وی همچنین از آسیب های زیادی که این خروج به انگلیس وارد می کند سخن گفته و تاکید کرد: ما نیاز به تغییرات عمیق و تجدید اتحادیه اروپا داریم.

کورس درباره اقداماتی که باید در اتحادیه اروپا انجام شود گفت: اول اینکه باید بحران اخیر مهاجرت و پناهندگان حل شود. در غیر این صورت شمار حامیان خروج از این اتحادیه در دیگر کشورها نیز افزایش می یابد.

وزیر امور خارجه اتریش همچنین تاکید کرد که ما به یک اروپای قدرتمند در مسائل بزرگ مانند سیاست دفاعی، امنیتی و خارجی یا در حل مسئله پناهندگان نیاز داریم و همزمان به یک اروپایی که در مسائل کوچک تر تصمیمات را بیشتر به دولت های ملی واگذار کند نیازمندیم.

وی همچنین تاکید کرد که ما باید سریعا عمل کنیم و مذاکرات درباره خروج انگلیس و ادامه همکاری ها را سریعا انجام دهیم، به این ترتیب اروپا می تواند کاملا بر اصلاح سیستم شخصی خود تمرکز کند.

وی درباره از بین رفتن اعتماد اروپا و آتش سوزی گسترده نتیجه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در صورتی که تغییرات و اقدامات لازم انجام نگیرد هشدار داد.

وزیر خارجه اتریش در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که طبیعتا خروج انگلیس مناسبات قدرت در این اتحادیه را تغییر می دهد چرا که یکی از سه بزرگترین اقتصاد ملی این اتحادیه را ترک کرده است. البته این بزرگترین مسئله ای نیست که ما در حال حاضر داریم. ما باید اعتماد مردم به اتحادیه اروپا را دوباره بدست آوریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.