قدس آنلاین / ساری / حسین احمدی: مدير كل پزشكی قانونی مازندران از غرق شدن ۱۱ مرد در خرداد ماه و در سواحل استان خبر داد.

جان باختن ۱۱ مرد در دریای مازندران

دکتر عباسی با اشاره به اینکه آمارغرق شدگان در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 57درصد رشد است، افزود: شهرستان های نوشهر با 4مورد، محمودآباد و بابلسر هر کدام با 2مورد فوتی بيشترين و شهرهای نور، ساری و رامسر هر کدام با یک مورد، کمترین غرق شده را داشته اند.

وی با بیان اینکه همه غرق شدگان در خارج از طرح دریا شنا نمودند، یادآور شد: 64 درصد از غرق شدگان غیر بومی بوده و به نظر می رسد اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص نحوه استفاده مطلوب و ايمن از دريا نياز به عزم ملی در سراسر كشور دارد و تلاش مسولين استانی به تنهايی چاره ساز نخواهد بود.

مدير كل پزشكی قانونی مازندران خاطرنشان نمود: بررسی ها نشان می دهد بیشتر غرق شدگان در سنین 31 تا 40 سال می باشند.

عباسی اضافه نمود: هرساله با فرا رسيدن فصل گرما،هموطنان بسياری جهت گردشگری و استفاده از دريا به مازندران سفر می كنند كه برخی از آنها بازگشتی خوش ندارند.

وی شنا در خارج از طرح های دريا بدون در نظر گرفتن عمق و وسعت آن، عدم آشنايی با فن شنا و عدم آگاهی از تفاوت شنا در دريا و استخر را از دلايل بروز حادثه برای گردشگران دانست.

مدير كل پزشكی قانونی مازندران گفت: فراموش نکنیم با یادگیری فن شنا و رعایت موارد ایمنی می توان از بروز حوادث جلوگیری کرد .

دکتر عباسی افزود: اگر قصد شنا در دریا را دارید حتما در محل های مشخص شده شنا کنید که به طرح سالم سازی معروف هستند چون در آن مکان ها ناجی حضور داشته و با اطمینان بیشتر میتوانید شنا کنید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.