هادی زهرایی: مدیر کل حمل ونقل و پایانه‌های استان خراسان رضوی از نصب جی پی اس‌های جدید برروی اتوبوس‌های مشهد به تهران خبر داد.

کاهش زمان سفر اتوبوس‌های مشهد به تهران

جواد وحدتی فربه قدس آنلاین  گفت : در راستای کاهش زمان سفر مسیر مشهد به تهران و ارتقای ایمنی در جاده‌ها، نسل جدید جی پی اس‌ها بر روی 120 دستگاه اتوبوس که دراین مسیر تردد می‌کنند، در حال نصب است.

وی افزود: در نسل قدیم جی پی اس‌ها راننده اتوبوس می‌بایست در ایستگاه پلیس راه توقف می‌کرد. این در حالی است که در نسل جدید این سیستم دیگر نیاز به توقف اتوبوس‌ها در ایستگاه‌های پلیس راه نیست.

وی گفت: زمان رانندگی هشت ساعته رانندگان به صورت مفید خواهد بود و هر راننده چهره نگاری خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر راننده در زمان رانندگی خود تخلفی را انجام دهد، هنگامی که خودرو به پلیس راه نزدیک می‌شود، سیستم‌های هشداردهنده پلیس راه تشخیص خواهند داد که این اتوبوس تخلف کرده است و خودرو متوقف می‌شود.

وی یادآور شد: این سیستم برای اولین بار در استان خراسان رضوی تنها برای 120 دستگاه اتوبوسی که در مسیر تهران- مشهد تردد می‌کنند، اجرا می‌شود و استان اصفهان به صورت پایلوت اجرا کرده است.

وی فواید این سیستم را کاهش یک تا دو ساعتی زمان سفرمسافرین اتوبوس‌ها، کاهش هزینه سوخت و استفاده درست زمان هشت ساعته رانندگی رانندگان عنوان کرد.

وی افزود: در صورت بروز حادثه برای اتوبوس، سیستم به طور خودکار به مراکز امداد رسانی اطلاع رسانی خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.