وزیر دارایی آلمان با ابراز ناراحتی از نتیجه همه پرسی انگلیس در عین حال هیچ راه بازگشتی به اتحادیه اروپا را برای این کشور ندانسته و خواستار شروع سریع تر فرآیند خروج شد.

راه بازگشتی برای انگلیس وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "وولفگانگ شایبله"، وزیر دارایی آلمان بعد از همه پرسی انگلیس و رای انگلیسی ها به خروج از اتحادیه اروپا دیگر راه بازگشتی را برای این کشور ندانسته و گفت: من اعتقاد ندارم که این تصمیم قابل بازگشت است.

وی نتیجه همه پرسی انگلیس را ناراحت کننده و گریه آور برای اروپا و انگلیس دانسته و در عین حال تصریح کرد که دیگر هیچ فایده ای ندارد و ما از قبل باید فکر اینجا را می کردیم.

این در حالی است که رئیس حزب حاکم لهستان پیش از این اعلام کرده بود که وی می خواهد بعد از همه پرسی خروج برای انگلیس راه برگشت به اروپا را امکان پذیر کند. وی بر این عقیده است که انگلیسی ها باید این فرصت را داشته باشند در یک همه پرسی دیگر تصمیم خود برای خروج از اروپا را تغییر دهند.

اما این یک گزینه برای وزیر دارایی آلمان نیست. وی خواستار ارائه به زودی درخواست خروج از اتحادیه اروپا از طرف انگلیس شده و همراه با رئیس جمهور فرانسه فشارها بر لندن برای این منظور را تشدید کرد.

اولاند نیز در دیداری با صدر اعظم آلمان و نخست وزیر ایتالیا در برلین به منظور مشاوره درباره عواقب خروج انگلیس از اروپا خواستار شروع هر چه سریع تر فرآیند خروج شد.

صدر اعظم آلمان بر خلاف اولاند در حاشیه این دیدار خود در برلین خواستار پرداختن به این مسئله در کمال آرامش شد.

آلمان، فرانسه و ایتالیا در این باره با هم توافق دارند که در بحرانی که همه پرسی خروج انگلیس ایجاد کرده است باید با هم متحد باشند. نباید هیچ گفتگوی غیر رسمی قبل از اینکه لندن رسما تقاضای خروج خود را ارائه دهد وجود داشته باشد.

نخست وزیر ایتالیا نیز خواستار این مسئله شد که همه پرسی خروج جدی گرفته شده و مدت طولانی برای اجرای آن انتظار کشیده نشود.

همچنین ازامروز یک نشست دو روزه اتحادیه اروپا در بروکسل آغاز می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.