استاندار همدان گفت: واحدهای تولیدی همچون فولاد ملایر و صنایع‌تبدیلی الوند به‌زودی آغاز به‌کار خواهند کرد.

 آغاز به‌کار واحدهای تولیدی فولاد ملایر و صنایع‌تبدیلی الوند، به‌زودی/همدان میزبان حضور یک میلیون مسافر در عید فطر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، محمدناصر نیک‌بخت سه‌شنبه 8 تیر در سومین شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، اظهار کرد: همزمانی تدوین برنامه ششم توسعه با لایحه بودجه سال 95 موجب تاخیر در تقدیم این لایحه به مجلس شد.

وی با بیان اینکه نتیجه مذاکرات در نحوه تنظیم بودجه سال 95 تاثیر بسزایی داشت، افزود: از دیگر دلایل تاخیر ارائه بودجه دولت یازدهم را پایان نیافتن نتیجه مذاکرات می‌توان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه مشخص نبودن میزان درآمد نفتی و کاهش روزافزون فروش آن به کشورهای دیگر در دوران مذاکرات برنامه‌ریزی و تعیین بودجه را برای دولت یازدهم دشوار کرده بود، تصریح کرد: گرچه نتیجه مذاکرات بسیار خوب بوده اما باید مسئولان کشور مراقب بدعهدی‌های دشمن نیز باشند.

نیک‌بخت ادامه داد: تغییر کادر مجلس شورای اسلامی از دیگر دلایل بررسی نشدن لایحه بودجه سال 95 در مجلس بوده است.

مدیران از هر تلاشی برای خدمت‌رسانی به مردم کوتاهی نکنند

استاندار همدان با بیان اینکه مدیران در 14 ماه باقی‌مانده از عمر دولت یازدهم خدمت‌رسانی به مردم را سرلوحه کار خویش قرار دهند، تصریح کرد: مدیران دستگاه‌ها تمامی اوقات خود را صرف حل مشکلات مردم کرده و از هیچ‌گونه خدمت‌رسانی به آنها دریغ نکنند.

نیک‌بخت با اشاره به اینکه برخی درصدد تخریب دولت  بوده و سعی در کمرنگ جلوه دادن خدمات آن دارند، خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های مختلف باید خدمات ارائه شده را به مردم اطلاع‌رسانی کنند و آنها را در جریان فعالیت‌های انجام شده قرار دهند چرا که افزایش آگاهی مردم نسبت به خدمات ارائه شده، موجب امیدواری و رضایت‌مندی و افزایش میزان دلبستگی مردم به نظام می‌شود.

وی شرایط امن کشور در منطقه آشوب‌زده را مرهون پشتیبانی مردم از نظام، رهنمودهای بجای رهبر و خدمات ارگان‌های امنیتی کشور دانست و تصریح کرد: درشرایط حاضر نیز با توجه به شرایط اقتصادی موجود، لزوم عملیاتی کردن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی دوچندان شده است.

نیک‌بخت جذب سرمایه‌گذار، ایجاد اشتغال، راه‌اندازی واحدهای تولیدی و توسعه و پیشرفت اقتصادی را از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: خوشبختانه در استان همدان با همکاری دستگاه‌های مختلف این مهم محقق می‌شود.

وی از پیشنهاد اعزام تیم کارشناسی از سوی دفتر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به استان خبر داد و تصریح کرد: در صورت اعزام این تیم کارشناسی، تمامی ابعاد اجرای این طرح مورد بررسی قرار گرفته و نقاط قوت و ضعف آن را تبیین خواهند کرد.

استاندار همدان از برگزاری 57 جلسه ستاد تسهیل اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد و افزود: از زمان آغار این طرح، 451 مصوبه در این ستاد تشکیل شده و تقریبا 20 مصوبه اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در ستاد مرکزی رفع موانع تولید هر چه برای رفع موانع تولید استان خواستار شدیم تصویب شد، ادامه داد: واحدهای تولیدی همچون فولاد ملایر و صنایع‌تبدیلی الوند به‌زودی آغاز به‌کار خواهند کرد.

وی بر جذب سرمایه‌گذاران جدید تاکید کرد و یادآور شد: مسئولان دستگاه‌های مختلف و فرمانداران حمایت از سرمایه‌گذاران را از مهمترین رویکردهای خود قرار دهند و از حضور آنها نهایت بهره را ببرند.

مدیران دستگاه‌های مختلف جذب اعتبارات متمرکز شده در تهران را پیگیری کنند

نیک‌بخت با بیان اینکه فقط 15 تا 16 درصد اعتبارات استانی به دستگاه‌های مختلف ابلاغ می‌شود؛ عنوان کرد: مابقی اعتبارات به صورت متمرکز در وزارتخانه‌ها قرار دارد که باید مدیران برای جذب این اعتبارات همت ویژه‌ای داشته باشند.

وی به استفاده مدیران دستگاه های‌مختلف از ظرفیت‌های نمایندگان مجلس برای جذب اعتبارات تاکید کرد و ادامه داد: گرچه هر یک از مسئولان وظایف خاص خود را دارند اما ضمن حفظ استقلال کاری، از ظرفیت آنها در زمینه‌های مختلف به ویژه در راستای جذب اعتبارات استفاده شود.

همدانی‌ها میزبان حضور یک میلیون مسافر در عید فطر هستند

استاندار همدان با اشاره به اینکه استان همدان میزبان حضور تقریبا یک میلیون مسافر در عید فطر است، اظهار کرد: آموزش و پرورش، اصناف، هلال‌احمر، میراث فرهنگی و دستگاه‌های مرتبط با سفر، آمادگی لازم برای خدمت‌رسانی به مسافران تابستانی داشته باشند.

حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس نشانگر حمایت مردم از نظام است

نیک‌بخت با بیان اینکه جهان همواره به نحوه حضور مردم ایران در صحنه‌های مختلف چشم دوخته است، گفت: میزان حضور مردم در مناسبت‌های مختلف و راهپیمایی روز قدس نشانگر میزان حمایت و پشتیبانی آنها از نظام است.

نیک‌بخت در پایان به جنایت‌های آمریکا همچون سرنگونی هواپیمای مسافربری در خلیج فارس اشاره کرد و افزود: کسانی‌که این فاجعه عظیم را در 12 تیرماه دیده‌اند هرگز جنایت‌های آمریکا را فراموش نخواهند کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.