سرپرست موسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده ویژه برنامه های فرهنگی و تبلیغی متنوعی در اعتکاف رضویون اجرا می‌شود.

ویژه برنامه های فرهنگی و تبلیغی اعتکاف رضویون اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از آستان نیوز، علی اکبر اعصارنیا با اعلام ویژه برنامه‌های اجرایی در اعتکاف رضویون اظهار داشت: اعتکاف رضویون در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و با حضور 200 نفر از نخبگان و فعالان فرهنگی شهر مشهد برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مراسم اعتکاف رضویون از روز یکشنبه 27 رمضان آغاز می‌شود، افزود: موسسه جوانان آستان قدس رضوی به عنوان یک مجموعه فرهنگی، تعمیق باورهای دینی از طریق ترویج سیره و سنت اهل بیت اطهار(ع) را سرلوحه فعالیت‏‌های خود قرار داده است، از این رو در این سه روز ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی و تبلیغی برای معتکفان طراحی شده است.
"عصارنیا گفت: برگزاری «محافل قرآنی»، «حلقه معرفت»، «سخنرانی و بیان معارف دینی»، «مناجات‌خوانی»، «مداحی» و «توزیع بسته‌های فرهنگی» از جمله عناوین اصلی ویژه برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی است که در سه روز پایانی ماه مبارک رمضان برای بهره مندی معتکفان اجرا می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری 5 ویژه برنامه سخنرانی و بیان معارف دینی در طول سه روز برگزاری اعتکاف رضویون، گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده حجج اسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی، میرباقری، محمد مهدی ماندگاری، حلوائیان، سوری، سائلی و... در این ایام به سخنرانی می‌پردازند.
عصارنیا برگزاری 6 برنامه تلاوت مجلسی و جزء خوانی قرآن کریم و 20 حلقه معرفت را مهم‌ترین برنامه‌های این سه روز عنوان کرد و افزود: «دیداری با نهج البلاغه»، «مهدویت و آخرالزمان»، «بهشت و جهنم در آیات قرآن»، «راه‌های انس با قرآن»، «مهدویت و ولایت فقیه»، «حقیقت‌های بهائیت»، «هویت شیعی، پرسش‌ها و چالش‌ها»، «منشور گفتمان در محیط های فرهنگی»، «نقش تفکر در مدیریت فرهنگی» و «نقش عقلانیت در مباحث فرهنگی» از جمله موضوعات حلقه‌های معرفت است.؟
عصارنیا گفت: با توجه به اهمیت پاسخگویی به مسائل شرعی و شبهات دینی و اعتقادی، جلسات پرسش و پاسخ تخصصی «حلقه های معرفت» در دو نوبت عصر و شب تدارک دیده شده است که در هر نوبت، اساتید در قالب 4 گروه به موضوعات تربیتی، اخلاقی، اعتقادی و احکام خواهند پرداخت.
؟وی تصریح کرد: ویژه برنامه اعتکاف رضویون در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی در ساعت 20:30 سه شنبه 29 رمضان با برگزاری مراسم وداع معتکفان و اختتامیه این آیین معنوی به پایان خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.