نخست وزیر بریتانیا ضمن ابراز تاسف و ناراحتی نسبت به تصمیم مردم برای خروج از اتحادیه اروپا، گفت: این کشور هرگز به اتحادیه اروپا پشت نخواهد کرد و به دنبال برقراری روابط مستحکم تری با اروپا خواهد بود.

  بریتانیا به اتحادیه اروپا پشت نخواهد کرد !

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری در نشست رهبران اتحادیه اروپا در برکسل، تاکید کرد: شاید این آخرین حضور من در نشست رهبران اروپایی باشد. من عزم و اراده مردم بریتانیا را برای خروج از اتحادیه اروپا با تاسف و ناراحتی پذیرفته ام و سایر رهبران نیز باید به انتخاب مردم احترام بگذارند.

وی در ادامه تصریح کرد: من همه تلاش خود را برای باقی نگه داشتن بریتانیا در اتحادیه اروپا انجام دادم ولی موفق نشدم. زمانی که شکست می خورید باید حقیقت را بگویید. من این مبارزه و کمپین را از دست دادم. باید قدرت را به کسی واگذار کنم که بتواند کشور را رو به جلو ببرد.

کامرون گفت: بی شک الان نسبت به این مساله ناراحت هستم ولی بیشتر نگران روابط آینده بریتانیا با اتحادیه اروپا هستم.

52 درصد مردم بریتانیا در این همه پرسی خواستار خروج از اتحادیه اروپا شده اند و تنها 48 درصد از ادامه عضویت در این اتحادیه حمایت کرده اند.

روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رسما زمانی آغاز خواهد شد که نخست وزیر این کشور ماده 50 معاهده لیسبون را امضا کند. پس از امضای این ماده قانونی، روند 2 ساله خروج بریتانیا از اروپا آغاز می شود.

کامرون اعلام کرده است که قصد دارد در اکتبر از این سمت استعفا دهد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شده است که مردم بریتانیا در همه پرسی اخیر از خروج این کشور از اتحادیه اروپا حمایت کرده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    0 0
    حالا اگه توی ایران مردم یه سری شهرها به چیزی خواسته ی نظام رای بدن میگن اون مردم گمراه شده و صهیونیست و اهل کوفه و اینجور چیزان، البته به شرطی که اصلا همچین رای گیری انجام بشه!!