مدیرکل دفتر برنامه ریزی، آموزش و توسعه مشارکت های معاونت قرآن و عترت ارشاد گفت: ظاهر گرایی ریاست و این بزرگترین آفت قرآن و دین است و باید از ظاهر پلی به سوی فهم حقیقت قرآن ساخت.

رونمایی از بانک اطلاعاتی موسسات قرآنی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین خسروی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی، آموزش و توسعه مشارکت های معاونت قرآن و عترت ارشاد در مراسم تجلیل از موسسات و نهادهای قرآنی در نمایشگاه قرآن برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های نمایشگاه امسال اظهار کرد: مهمترین ویژگی نمایشگاه امسال، توجه به فهم قرآن بود که این امر همواره مورد توجه مقام معظم رهبری، مراجع و متولیان قرآنی بوده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه فهم قرآن بیشتر تبدیل به یک گفتمان شده بود اما در این نمایشگاه اقدامی عملی در این راستا برداشته شد، افزود: امیداریم این شعار یک جریان‌سازیِ فرهنگی در حوزه های علیمه و دانشگاه ها و عموم جامعه ایجاد کند و سبب شود که همگی به فهم قرآن برسیم.

خسروی با بیان اینکه ظاهر قرآن مهم است و حتی قرآن به قدری عظمت دارد که نباید بدون وضو به کلمات آن دست زد،تصریح کرد: ولی تمام این‌ها باید مقدمه‌ای شود که ما بتوانیم به فهم قرآنی برسیم، گاهی توجه به ظواهر قرآن بدون توجه به معنا سبب می‌شود، ظاهرگرایی ترویج پیدا کند و انسان‌ها به سمت ریا حرکت کنند که این ریا بزرگترین آفت قرآن و دین است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، آموزش و توسعه مشارکت های معاونت قرآن و عترت ارشاد خاطرنشان کرد: ما باید از ظواهر قرآنی پلی بسازیم که به حقیقت قرآن برسیم و به آن عمل نماییم.

* حضور 70 موسسه قرآنی در بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن

در ادامه شیخ‌الرئیس، معاون کمیته موسسات و نهادهای قرآنی خاطر نشان کرد: در این دوره از نمایشگاه از بین 250 موسسه بالغ بر 70 موسسه و نهاد آن غیردولتی بودند که همه آن‌ها به ساحت قرآن و اهل بیت (ع) خدمت کردند و برای خدمت به قرآن گردهم جمع شدیم. آخرین دستاوردهای موسسات و نهادها را در این دوره از نمایشگاه را در معرض نمایش گذاشتیم.

وی اضافه کرد: موسسات در چهار بخش حضور به هم رساندند که از جمله آن‌ها بخش فهم و تدبر قرآن بود که 14 موسسه در این حوزه فعال بودند و در این بخش ما از 9 اثر مفهومی قرآن کریم رونمایی کردیم، بخش بعدی موسسات آموزشی بودند که 30 موسسه از سراسر کشور حضور داشتند و همچنین 10 شهرستان محروم غرفه‌هایی در این موسسات آموزشی داشتند چرا که تأکید ما ترویج قرآن و عترت در بین نقاط محروم نیز بود.

معاون کمیته موسسات و نهادهای قرآنی با بیان اینکه بخش بعدی ما بخش عترت بود که موسسات مرتبط با صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه‌شناسی را در این بخش داشتیم و از اثرات جدید در این حوزه رونمایی شد ، گفت: نهادهای عمومی غیردولتی مانند تبیان، تنظیم نشر و آثار امام (ره) و امر به معروف و نهی از منکر در این نهادهای عمومی فعال بودند، ما سعی کردیم در این دوره از نمایشگاه بهترین مکان را برای موسسات و نهادهای مردمی انتخاب کنیم تا به خوبی دیده شوند.

براساس این گزارش، در پایان این مراسم از بانک اطلاعاتی موسسات فعال در امور قرآنی رونمایی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.