قدس آنلاین: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت : ایجاد پژوهشگاه انگور که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان است با توجه به کشت بیش از ۴۱ درصدی باغات استان به محصول انگور ضروری است

ضرورت ایجاد پژوهشگاه انگور در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، عبدالله یوسفی در نشست کارگروه رسانه ای اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل بسیج رسانه استان افزود : ازدیگر برنامه های این سازمان در موضوع باغات انگور ایجاد رح فراز در باغات برای افزایش بهره وری و کاهش آسیب در برابر سرما و آفات است .

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم بسیج رسانه و رسانه ها در آگاهی بخشی جامعه کشاورزی عنوان کرد : امروزه دانش روز بخش کشاورزی و آشنایی کشاورزان با مسائل ترویجی به عنوان یکی از اولویت های مهم تولید محصولات است که رسانه ها در این زمینه نقش مهمی دارند .

یوسفی یکی از اولویت های اصلی جهاد کشاورزی در راستای تحقق شعارسال را افزایش بهره وری در منابع آب و خاک عنوان کرد و توسعه سیستم های آبیاری تحت فشار وارتقای راندمان آب از حالت سنتی به مکانیزه را از جمله راه های افزایش بهره وری مناب آب و خاک برشمرد.
وی تصریح کرد: درهمین رابطه در سال 93  حدود 30 میلیارد تومان اعتبار محقق شد و در سال 94 نیز ،60 میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که 20 درصد آن تخصیص داده شده است.
وی با اعلام این که تاکنون 19 هزار هکتار اراضی باغی استان تحت پوشش سیستم آبیاری تحت فشار است، افزود: با شیوه های امروزی و سیستم های موجود ادعای ما این است که حتی 125 هکتار زمین کشاورزی را  می توانیم تحت پوشش قرار دهیم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه 37.7 درصد از اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است افزود: این در حالی است که سرمایه گذاری در بخش صنعت و گردشگری در استان بیشتر از کشاورزی است.
وی با بیان اینکه 30 درصد از تولید ناخالص استان از بخش کشاورزی تامین می شود افزود: امسال توقع داریم اعتبارهای این بخش را که در سال گذشته 9 درصد بوده است به 15 درصد برسانیم.
 
مسئول سازمان بسیج رسانه خرسان شمالی درابتدای این نسشت با اشاره به جمعیت بالای بخش کشاورزی در استان که حدود 50 درصد جمعیت استان را شامل می شود  بر ضرورت توجه مسئولان استان به بحث اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی تاکید کرد.

محسن زاهد احمدی استفاده بهینه از منابع آب در بخش کشاورزی و اختصاص اعتبارات لازم در این بخش ،ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط با محصولات باغی استان و ایجاد ظرفیت در خصوص فراوری محصولاتت در استان را از برنامه های مهم در بخش کشاورزی در استان دانست که در صورت اجرا شدن آن علاوه بر کمک بر  اقتصاد جامعه هدف بخش کشاورزی بر خروج محصولان به صورت خام از استان نیز جلوگیری می کند .

وی با اشاره به ضرورت همکاری تمام دستگاه های استان در تحقق شعار سال گفت : : امروزه بحث اقتصاد مقاومتی در چرخه زندگی مردم مورد توجه است وبخش کشاورزی با توجه به پتانسیل هایی که دارد باید بیشتر به آن پرداخته شود.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.