سیاستمدار تُرکیه‌ای درباره عادی سازی روابط کشورش با رژیم صهیونیستی گفت: چنین تحول به ظاهر مثبتی، در واقع خیانت دولت ترکیه به ملتش است، چون هدف اسرائیل در منطقه دشمنی با همه منطقه است

خیانت دولت ترکیه به ملتش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «دنیز بستانی» سیاستمدار حزب معارض الوطن ترکیه از احتمال دست داشتن حزب کارگران کردستان در انفجار اخیر فرودگاه آتاتورک استانبول خبر داد.

این نویسنده و روزنامه نگار تُرکیه‌ای با بیان اینکه هیچ کسی مسئول مستقیم این حمله تروریستی را نمی‌شناسد اما انگشت اتهام به سوی حزب کارگران کردستان است، گفت: حزب الوطن معتقد است که عادی سازی روابط اسرائیل با رژیم صهیونیستی، مسبب بسیاری از انفجارهای آتی در ترکیه باشد، بنابراین اگر بخواهیم مانع این انفجارهای تروریستی شویم باید با اسرائیل قطع رابطه کنیم.

سیاستمدار ترکیه‌ای تاکید کرد: کُردهای حاضر در شمال سوریه و رویای آنها برای ایجاد اقلیم مستقل و تحکیم روابط با بارزانی و حزب کارگران کردستان در ترکیه، دولت ترکیه را به دردسر انداخته است و اگر چنین امری محقق شود کشور جدید کردستان در مرزهای ترکیه پشتیبان اسرائیل خواهد بود.

وی با بیان اینکه آنکارا به دنبال باز کردن کانال ارتباطی با دمشق است اما تاکنون در این کار موفق نبوده‌،گفت: حزب الوطن ترکیه برای نزدیکی بین آنکارا و دمشق و نشستن آنها پای یک میز گفت‌وگو تلاش خواهد کرد و آن زمان است که روسیه این اقدام را تبریک خواهد بود و روابط جدیدی را رقم خواهد زد.

معارض ترکی درباره استعفای احمد داوود اوغلو نیز اظهار داشت: با استعفای اوغلو نفوذ آمریکا در ترکیه ضعیف شده چون اوغلو مهره آمریکا بود اما دولت ترکیه رویکرد اوغلو را مطابق با دیدگاه‌های خود نمی‌دید.

وی افزود: از زمانی که اوغلو وزیر خارجه ترکیه بود و سپس که به نخست وزیری رسید ترکیه با زیان اقتصادی و اجتماعی زیادی روبرو شد و او نه تنها برای ترکیه بلکه برای منطقه هم مشکل ساز بود بنابراین استعفای اوغلو برای ترکیه، سوریه و عراق خوب است و حتی می‌تواند به بهبود روابط آنکارا با همه کشورهای منطقه و بخصوص روسیه منجر شود.

بستانی درباره تلاش‌های ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم گفت: حضور ایران و روسیه در سوریه صرفا برای دفاع از سوریه نیست بلکه آنها برای دفاع از همه منطقه دفاع می‌کنند.

وی افزود: ما در حزب الوطن ترکیه نیز مداخله ایران و روسیه در سوریه را ارج نهاده و از مبارزه آنها با تروریسم قدردانی می‌کنیم.

معارض ترکی گفت: در صورتی که حزب الوطن وارد کابینه ترکیه شود دست همپیمانی به سوی ایران، روسیه و سوریه دراز می‌کنیم.

بستانی با قطعی خواندن پیروزی سوریه در نبرد حلب گفت: پس از پیروزی در حلب حزب عدالت و اطرافیان آن از جمله آمریکا می‌پذیرند که سوریه کشوری یکپارچه و غیرقابل تقسیم است و آن زمان به دنبال راهی برای ارتباط با دمشق و بشار اسد خواهند بود.

سیاستمدار ترک درباره عادی سازی روابط کشورش با اسرائیل گفت: چنین تحول به ظاهر مثبتی، در واقع خیانت دولت ترکیه به ملتش است، چون هدف اسرائیل در منطقه دشمنی با همه منطقه است بنابراین دوستی با اشغالگران خیانت به همه ملت‌های منطقه است اگرچه  ترکیه و اسرائیل دوستی دیرینه‌ای با هم داشته‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.