قدس آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان‌شرقی از فعالیت ۶۰۰ مؤسسه و مرکز قرآنی در استان خبر داد و گفت: همه دستگاه‌ها و نهادهایی که از بودجه فرهنگی استفاده می‌کنند باید در قبال عملکرد خود پاسخگو باشند.

فعالیت ۶۰۰ مرکز و مؤسسه قرآنی در آذربایجان‌شرقی/ لزوم نظارت بر هزینه‌کرد بودجه‌های فرهنگی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده در جمع مدیران، مربیان و قرآن‌آموزان مؤسسه قرآن و عترت نور تبریز، ضمن تقدیر از فعالیت‌های صادقانه و خالصانه این مؤسسه، اظهار داشت: خدمت به قرآن از جمله عبادت‌های خالص است که باید خدای بزرگ را به خاطر این توفیق الهی شکرگزار باشیم.

وی خطاب به خادمان قرآن توصیه کرد: بدون احساس خستگی، قدر این توفیق را بدانید، زیرا هر ساعت از عمر شما در راه خدمت به دین خدا صرف می‌شود.

جبارزاده با بیان این که آشنایی با قرآن و نشر فرهنگ قرآنی رسالت بزرگ همه مسلمانان است، افزود: هر دلی که نور قرآن بر آن بتابد جایگاه شیطان نخواهد بود، لذا آشنایی با قرآن بهترین راه ساختن انسان و مقابله با تهاجم فرهنگی است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه فعالیت بیش از 600 مؤسسه و مرکز قرآنی در استان را حاصل خون‌های پاک شهدا و هدایت‌های امام و رهبری دانست و گفت: رمز موفقیت اسلام به عنوان دین فعال و پویا در 1400 سال گذشته، عبارت است از مردمی و غیردولتی بودن این دین و اگر بنا بود حکومت‌ها و دولت‌ها اسلام را متولی‌گری می‌کردند.

وی با بیان این که هرچه کارها مردمی‌تر باشد خیر و برکت در آن بیشتر خواهد بود، افزود: نباید فعالیت‌های فرهنگی، دینی و قرآنی وابسته به بودجه‌های دولتی باشند و سعی نکنیم که مؤسسات قرآنی به سمت دولتی شدن بروند، البته دولت جمهوری اسلامی مؤظف به حمایت از فعالیت‌های قرآنی است.

جبارزاده با بیان اینکه در بودجه سالانه کشور رقم بزرگی برای فعالیت‌های فرهنگی اختصاص می‌یابد، گفت: متأسفانه این رقم قابل توجه در صدها و هزارها محل مختلف هزینه می‌شود که هیچ‌گونه کنترلی بر آن وجود ندارد.

وی با تأکید بر سامان‌دهی بودجه‌های فرهنگی، اظهار داشت: باید در مقابل پولی که داده می‌شود کار انجام شود و دستگاه‌ها و نهادهایی که از بودجه فرهنگی استفاده می‌کنند باید در قبال عملکرد خود پاسخگو باشند.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به پیشرفت‌های مؤسسه قرآن و عترت نور در 20 سال فعالیت خود، آن را نتیجه همت مدیران این مؤسسه دانست و با تأکید بر حمایت مدیریت استان از فعالیت‌های دینی و قرآنی، خاطرنشان کرد: بزرگترین کمکی که در این زمینه می‌توان به مؤسسات قرآنی کرد کمک به خودکفا شدن آنها از نظر مالی است و ما در این زمینه آماده پشتیبانی از این مؤسسات هستیم.

وی همچنین بر استفاده از توان آموزشی و علمی مؤسسات قرآنی برای آموزش دروس قرآن و معارف به دانش‌آموزان تأکید کرد و خواستار ارتباط مجموعه آموزش و پرورش استان با این مؤسسات شد.

پیش از سخنان استاندار آذربایجان شرقی، حسین خرازیان مدیر مؤسسه قرآن و عترت نور تبریز با ارایه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و عمرانی این مؤسسه، آموزش عمومی قرآن را رویکرد اصلی مؤسسه نور عنوان کرد و خواستار حمایت مسؤولان از گسترش فعالیت‌های قرآنی شد.

در این مراسم همچنین تعدادی از حافظان قرآن و قرآن‌آموزان مؤسسه قرآن و عترت نور به اجرای برنامه‌های قرآنی پرداختند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین پیش از این مراسم از قسمت‌های مختلف این مؤسسه بازدید کرد و با حضور در تعدادی از کلاس‌های آموزشی، با نحوه فعالیت‌های این مؤسسه آشنا شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.