'فرانک والتر اشتاین مایر' وزیرخارجه آلمان در واکنش به گزارش کوارتت (سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، آمریکا و روسیه ) با انتشار بیانیه ای، خواستار احیای مذاکرات خاورمیانه شد.

وزیر خارجه آلمان خواستار احیای مذاکرات صلح خاورمیانه شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، وی گفت: این گزارش بار دیگر یادآوری کرد که با وجود بحران های متعدد، نباید مناقشه خاورمیانه را از یاد برد. 
وی تاکید کرد که آخرین راه برای پایان دادن به این مناقشه، مذاکره برای راه حل دو دولت است.
گروه چهارجانبه صلح خاورمیانه (کوارتت) در گزارش تازه‌ای، رژیم صهیونیستی را متهم کرده که با شهرک‌سازی‌ در مناطق اشغالی فلسطینی امید به توسعه این بخش و برپایی کشوری برای فلسطینی‌ها را از بین برده است.
اشتاین مایر افزود: با اینکه هیچ کس گزینه معقول و امکان پذیر دیگری ندارد، با این وجود در صورت ادامه این وضعیت راه دستیابی به صلح خاورمیانه روز به روز سخت تر می شود که این موضوع را گزارش کوارتت نیز گوشزد کرده است.
گزارش کوارتت با تاکید بر نقش طرفین در این مناقشه، معتقد است که آنها باید خودشان نهایتا به یک راه حلی برای صلح برسند.
وزیر خارجه آلمان تصریح کرد: بر اساس این گزارش، جامعه بین الملل بدنبال راهی برای حل این مناقشه است و اتحادیه اروپا نیز تلاش هایی در این زمینه انجام می دهد.
اشتاین مایر با اعلام حمایت از فراخوان کوارتت برای برداشتن قدم های مشخصی توسط دو طرف برای حل مشکلات، خواستار بازگشت طرفین به میز مذاکره شد.
گزارش کوارتت که خبرگزاری رویترز اعلام کرده روز پنجشنبه 10 تیر به آن دست یافته است، می‌گوید رژیم صهیونیستی در یک روند تدریجی؛ عامدانه راهکار دو کشور را از بین می‌برد و شماری از وزیران دولت کنونی اسرائیل گفته‌اند باید از این راهکار عدول کرد.
بر اساس گزارش گروه چهارجانبه صلح خاورمیانه، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز یک روز پیش از انتخابات مارس 2015 گفت «هرگز کشور فلسطین برپا نخواهد شد» اما چند روز پس از انتخابات زیر فشار افکار عمومی جهانی، حرفش را تغییر داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.