سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت:‌امیدوارم یک طرح مناسب و عملیاتی از دل ایده تشکیل پارلمان اصولگرایی بیرون آید تا از تفرقه و واگرایی رها و به تجمیع نیروهای اصولگرا نزدیک شویم.

ایده تشکیل پارلمان اصولگرایی ما را از تفرقه و واگرایی رها می‌کند

به گزارش قدس آنلاین،کمال الدین سجادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ایده تشکیل پارلمان اصولگرایی که از سوی تعدادی از چهره های شاخص این جریان مطرح شده است، اظهار کرد: فکر اولیه و خام این ایده خوب است، اما باید جوانب سیاسی، اجتماعی آن در نظر گرفته شود تا آنچه که به هر نامی – چه پارلمان اصولگرایی و چه مجمع اصولگرایان شکل می گیرد بتواند تمامی احزاب جریان اصولگرایی را نمایندگی کند.
وی ادامه داد:  پیشنهاد تشکیل پارلمان اصولگرایان، در شرایط فعلی که ما چندان احزاب قوی و قدری نداریم، می‌تواند یک آلترناتیو باشد و این ایده در محک امتحان قرار گیرد تا تمامی احزاب جناح اصولگرایی را در برگیرد و دیگر در فصل انتخابات سه یا چهار حزب از سایر احزاب پیشی نگرفته و لیست تهیه نکنند.
سجادی با اشاره به ترکیب پارلمان یا لویی جرگه اصولگرایان اظهار کرد: این پارلمان می‌تواند متشکل از دبیران کل احزاب و قائم مقام های آنها و نیز اعضای تاثیرگذار شورای مرکزی گروه‌ها و تشکل های اصولگرا باشد تا در هنگام انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر، نقش خود را ایفا کند.
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به سابقه تشکیل چنین مجامعی در دوره های گذشته در جریان اصولگرایی گفت:‌البته ما در گذشته شورای نیروهای انقلاب را به ریاست حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری داشتیم اما ایده تشکیل پارلمان اصولگرایی کامل‌تر از شورای نیروهای انقلاب است و امیدواریم طرح مناسب و عملیاتی از این ایده بیرون بیاید تا از تفرقه و واگرایی رها و به تجمیع نیروهای اصولگرا نزدیک شویم.
وی هم‌چنین با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۵۰ حزب در ایران وجود دارد اما هیچ کدام در حد و اندازه ای نیستند که اگر لیستی ارائه دهند، با اقبال مردم مواجه شود،افزود : کشور ما به ۳ یا ۴ حزب فراگیر و قدرتمند مثل تجربه حزب جمهوری اسلامی نیاز دارد تا هر کدام یک جناح اعم از اصولگرا، اصلاح‌طلب، مستقل و ... را نمایندگی کند.
سجادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بعضی از احزاب عملکرد فصلی دارند و تنها در زمان انتخابات فعال می شوند و بعضی دیگر هم چون پیروان خط امام و رهبری در قالب جبهه فعالیت می‌کنند اما در نهایت هنوز احزاب قوی و قدرتمندی نداریم که لیست انتخاباتی شان با اقبال گسترده مردم روبه رو شود.
وی در پایان اظهار کرد: جبهه پیروان هنوز ایده تشکیل پارلمان اصولگرایی را در دستور بررسی و بحث قرار نداده است و این موضوع فقط به عنوان یک خبر از سوی آقای باهنر در جلسات ما مطرح شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.