قدس آنلاین –اراک :رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه گفت: جدیدترین میکروسکوپ های جراحی های مغز و اعصاب و ستون فقرات در بیمارستان شهید مدرس ساوه راه اندازی شد.

جدیدترین میکروسکوپ های جراحی مغز و اعصاب برای نخستین بار در شهرستان ساوه

جلیل کوهپایه زاده افزود: این سیستم کمک درمانی به منظور افزایش ضریب تشخیص در عارضه های ستون فقرات و ضایعات نخاعی است که برای نخستین بار در شهرستان ساوه استقرار یافته است.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین مولفه های طرح تحول نظام سلامت در کشور تجهیز و به روز رسانی امکانات درمانی و بهداشتی بخش دولتی است که شهرستان ساوه نیز در این راستا توفیقات ارزشمندی داشته است.
کوهپایه زاده اظهار کرد: سیستم تشخیصی میکروسکوپ های جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات بیمارستان ساوه از کشور آلمان وارد شده است که برای جراحی های خاص مثل تومورها مورد استفاده قرار می گیرد.
وی ادامه داد: با توجه به امکانات تشخیصی مدرن و ضریب اطمینان بالای این سیستم، در جراحی های گوش و حلق و بینی نیز می توان از این سیستم بهره برد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه بیان کرد: برای تجهیز بیمارستان شهید مدرس به این فناوری نوین تشخیصی حدود چهار میلیارد ریال هزینه شده که بخش قابل توجهی از آن توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین شده است.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.