رئیس پارلمان اروپا از تغییر در کمیسیون اروپا به منظور دستیابی به یک دولت واقعی اروپایی حمایت کرد.

رئیس پارلمان اروپا خواستار ایجاد دولت واقعی اروپایی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «مارتین شولتس» رئیس پارلمان اروپا با انتشار مطلبی در روزنامه آلمانی «فرانکفورترآلگماینه» ضمن اشاره به رای مردم انگلیس مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا، خواستار اصلاح ساختار کمیسیون اروپایی در قالب دولت واقعی اروپایی شد.

در این مطلب آمده است که دولت‌های اروپایی باید کنترل بر پارلمان اروپا را در دست بگیرند. چرا که افرادی که به این ترتیب وارد عمل می‌شوند، با هویت ملی خود شناخته می‌شوند و از لحاظ سیاسی می‌توانند در سطح اروپایی شفاف‌‌سازی کنند. وی تاکید کرد که نارضایتی از اتحادیه اروپا موضوعی است که بیش از این نباید ادامه داشته باشد.

شولتس همچنین نوشت که یکی از مسایلی که برای مردم اروپا مشخص نیست این است که آنها نمی‌دانند هر کسی چه کاری در این اتحادیه انجام می‌دهد و این در شرایطی است که (هنگام بروز مشکل)، اغلب اتحادیه اروپا برای سوءتدبیر مسئول شناخته می‌شود.

مردم انگلیس 23 ماه می (سوم تیرماه) در جریان یک همه‌پرسی رای به خروج این کشور از اتحادیه اروپا دادند. این واقعه ضمن اینکه واکنش فراوانی را در میان سیاستمداران اروپایی به دنبال داشت، به این نگرانی هم دامن زده که امکان دارد دیگر کشورها هم درخواست‌های مشابهی را برای خروج از اتحادیه اروپا مطرح کنند. البته چنین وضعیتی چندان هم دور از واقعیت نیست چرا که پس از اعلام نتیجه انتخابات انگلیس،موضع‌گیری‌های راست‌گرایان افراطی در اروپا در زمینه حمایت از خروج از اتحادیه اروپا آغاز شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.