قدس آنلاین – گیلان – نرجس غلامپور: معاون اجتماعی پلیس گیلان از مراجعه ۲ هزار و ۷۱ نفر به مرکز و دوایر مشاوره کلانتری‌های این استان در سه ماه نخست امسال خبر داد و گفت: در این مدت ۸۳ درصد پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شده است.

مراجعه ۲ هزار نفر به مراکز مشاوره کلانتری‌های گیلان

محمدرضا جعفری‌خیرخواه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق، خیانت‌های زناشویی، اعتیاد و توانمندسازی اقشار مختلف اجتماع، پیشگیری از بروز بحران‌های روانی و اجتماعی را از اهداف مشاوره و مددکاری پلیس دانست.

معاون اجتماعی پلیس گیلان با بیان اینکه مراکز مشاوره از کارشناسان مجرب برای شناخت بهتر استعدادها، ارزش‌ها و نگرش‌های مراجعان استفاده می‌کند، گفت: راه‌اندازی مراکز و دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری‌هاد در گیلان به منظور تأمین امنیت روانی و اجتماعی جامعه و کمک به توسعه بهداشت روانی جامعه بوده است.

 وی ارائه مشاوره‌های روابط زناشویی، ازدواج، تربیت فرزندان، پذیرش قوانین اجتماعی، برقراری روابط و تعاملات سالم در جامعه و... را از جمله فعالیت مراکز مذکور عنوان کرد.

 جعفری‌خیرخواه با بیان اینکه مشاوران خبره و متبحر مستقر در مراکز مشاوره و دوایر کلانتری‌ها دلسوزانه تلاش می‌کنند، افزود: آنها در تلاش هستند تا بهترین و به‌روزترین شیوه‌ها و متدهای روانشناختی را برای اصلاح باورهای اشتباه مراجعه‌کنندگان ارائه دهند.

وی درباره عملکرد مراکز مشاوره مذکور خاطرنشان کرد: در سه ماه نخست امسال 2 هزار و 71 نفر به مرکز و دوایر مشاوره کلانتری‌ها مراجعه کرده‌اند که از این تعداد، یک‌هزار و 501 نفر به دوایر مشاوره کلانتری‌ها و 570 نفر به مرکز مشاوره معرفی شده‌اند.

معاون اجتماعی پلیس گیلان با تصریح بر اینکه در مدت مذکور 83 درصد از پرونده‌های ارجاعی به دوایر مشاوره منجر به صلح و سازش شده است، یادآور شد: از بین مراجعان به دوایر مشاوره کلانتری‌ها، 998 شاکی با پرونده ارجاعی و 503 نفر خود معرف بوده‌اند.

به گفته وی، بیش از 120 مشاور افتخاری پس از تعیین صلاحیت در مراکز و دوایر مشاوره سطح استان به‌کارگیری شده‌اند.

جعفری‌خیرخواه بیشترین پرونده مراجعه‌کنندگان به مراکز مشاوره مذکور را مربوط به مشکلات خانوادگی با 47 درصد، عنوان کرد و متذکر شد: مشکلات فردی 20 درصد، مشکلات روانی 10 درصد، مشکلات تربیتی 9 درصد، مشاوره ازدواج 5درصد، مشاوره تحصیلی 4درصد و ... بقیه پرونده مراجعه کنندگان را تشکیل می‌داده است.

وی شماره‌های 2188086 و 33233969 را برای اطلاع شهروندان و مردم از مشاوره پلیس اجتماعی در استان بیان کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.