وزیر خارجه ترکیه با تاکید بر این مساله که داعش و پ.ک.ک هر دو به شکل مشابهی خطرناک هستند گفت: تنها گزینه آنکارا مقابله با این دو گروه است.

ترکیه: گزینه‌ای به جز مقابله با داعش و پ.ک.ک نداریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه‌ای با روزنامه فرانسوی لوموند گفت: شما نمی‌توانید برای مقابله با سازمان‌های تروریستی اولویتی قائل شوید. زمانی که این گروه‌ها به کشورتان حمله می‌کنند برای ما نیز این سازمان‌های تروریستی همانند یکدیگر هستند و به صورت یکسانی خطر آفرین‌اند. داعش در روز حمله می‌کند و پ.ک.ک حملاتش را در شب انجام می‌دهد. بنابراین ما هیچ گزینه‌ای به جز مقابله با این دو گروه تروریستی نداریم.

اظهارنظرهای چاووش اوغلو پاسخی به این سوال لوموند بود که آیا منطقی است ترکیه در یک زمان مشابه با داعش و پ.ک.ک بجنگد یا خیر.

ارتش ترکیه دست به حملات گسترده نظامی علیه پ.ک.ک در جنوب شرق این کشور و علیه داعش در شمال سوریه زده است و این حملات نظامی در پی حمله اخیر تروریستی توسط داعش در فرودگاه آتاتورک استانبول شدت گرفته اند.

وزیر خارجه ترکیه در واکنش به سوالی در این باره که آیا این کشور استراتژی خود را علیه داعش تغییر می‌دهد یا خیر گفت: این مساله جدیدی نیست حملات صورت گرفته توسط داعش علیه ترکیه مکررا ادامه می‌یابند و ممکن است از نظر تاکتیکی ما حملات خود را علیه این گروه تروریستی تغییر دهیم اما از نظر استراتژیک این تغییر صورت نمی‌گیرد ما علیه داعش با تمام توان حمله می‌کنیم و ائتلاف فعالی علیه این گروه تروریستی داریم.

روزنامه لوموند در سوالی پرسید که پ.ک.ک علیه داعش در سوریه فعالیت می‌کند اما چاووش اوغلو پاسخ داد: من تفاوتی میان حزب پ.ک.ک و حزب "اتحاد دموکراتیک سوریه" نمی‌بینم. دوستان ما در اروپا و آمریکا تلاش می‌کنند تا ما را متقاعد کنند میان این دو گروه تفاوت وجود دارد. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که پ.ک.ک سربازان و پلیس‌های ما را از پای درآورد و به فعالیت‌های تروریستی خود در ترکیه ادامه دهد تنها به این خاطر که علیه داعش در سوریه می‌جنگند. چنین امری غیر ممکن است.

وزیر خارجه ترکیه افزود: پ.ک.ک و حزب اتحاد دموکراتیک علاقه‌ای به ایجاد صلح و ثبات در کشور ندارند و تاثیری منفی بر امنیت اروپا و آمریکا در یک دوره طولانی مدت خواهند گذاشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.