تیم ملی فوتبال فرانسه در دومین بازی مرحله نیمه نهایی رقابتهای یورو ۲۰۱۶ برابر آلمان به برتری رسید و فینالیست شد.

پرواز خروس ها به فینال/ قهرمان جام جهانی حذف شد

به گزارش قدس آنلاین،

فرانسه با فشار فراوان تماشاگرانش بازی را تهاجمی شروع کرد. در دقیقه ۶ بازی بود که آنتون گریزمان درون محوطه جریمه آلمان صاحب توپ شد و ضربه دقیق زمینی خود را به تیر مخالف زد که نویر با شیرجه ای بلند مانع گلزنی میزبان شد. برخلاف انتظار حملات خروس ها کوتاه مدت بود و پس از آن ژرمن ها بازی را کاملا تحت کنترل خود در آوردند.

آلمان در دقیقه ۱۳ روی یک حرکت گروهی از راست پاسخ  حمله فرانسوی ها را داد. توماس مولر ضربه آخر این حرکت را خوب نزد و ضربه او به بیرون رفت. یک دقیقه بعد دروازه‌بان فرانسه ضربه مهاجم اول آلمان را از توی گل بیرون کشید تا بازی همچنان بدون گل پیش برود.

تیم آلمان کاملا بازی را در اختیار گرفت و فرانسوی ها بدنبال توپ می دویدند. بعد از اینکه یک صحنه مشکوک به پنالتی روی تونی کروس رخ داد فرانسه کمی به خود آمد. در دقیقه ۲۵ دیمیتری پایه ضربه کاشته خود را به آرامی نواخت و آلمان بار دیگر با ضربه فنی شواین اشتایگر به شدت دروازه میزبان را در دقیقه ۲۶ تهدید کرد که لوریس با نوک انگشتان خود توپ را به کرنر فرستاد.

تیم فرانسه در ۱۰ دقیقه پایانی نیمه نخست به خود آمد و سرانجام به گل هم دست یافت. بعد از اینکه گریزمان و ژیرو موقعیت هایی را در ضد حملات از دست دادند در آخرین دقیقه نیمه نخست شواین اشتایگر به نظر داور مسابقه مرتکب پنالتی شد تا گریزمان در دقیقه ۲ + ۴۵ این ضربه را خلاف جهت حرکت نویر به گل تبدیل کند.

نیمه دوم این بازی حساس با دو ضد حمله برق آسا توسط فرانسه آغاز شد اما ژیرو و گریزمان این موقعیت ها را از دست دادند. بعد از این صحنه آلمان ها چند حمله نصفه و نیمه را انجام دادند اما بار دیگر فرانسه بر بازی مسلط شد و به گل دوم هم دست یافت.

در دقیقه ۷۲ بازی اشتباه مدافع آلمان باعث شد توپ به پل پوگبا برسد. حرکت تکنیکی و ارسال این بازیکن با اشتباه مرگبار مانوئل نویر در دفع توپ همراه شد تا گریزمان در میان مدافعان حریف با تیزهوشی به توپ ضربه بزند و برای بار دوم دروازه حریف را باز کند.

فرانسه که تیم آلمان را به هم ریخته می دید در دقیقه ۷۴ تیر دروازه این تیم را به لرزه در آورد. پس از آن تیم آلمان بر حملات خود افزود و فرانسه هم در ضد حملات خطرناک نشان داد. در دقیقه ۹۲ بازی لوریس به شکلی معجزه آسا دروازه فرانسه را بسته نگه داشت.

بازی دو تیم با همان دو گلی گه مهاجم اتلتیکو مادرید برای خروس ها به ثمر رسانده بود خاتمه یافت تا فرانسه در فینال تیم پرتغال را ملاقات کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.