نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که عربستان کاشته خودش در حمایت از گروههای تروریستی را امروز درو می‌کند گفت: عربستان برای این که دیگر شاهد حملات تروریستی نباشد باید در وهله اول درک درستی از حوادث منطقه داشته وبه دنبال فرافکنی نباشد.

عربستان کاشته‌اش را در حمایت از تروریسم درو می‌کند

به گزارش قدس آنلاین،محمدجواد جمالی در گفت وگوبا ایسنا با اشاره به حمله تروریستی در عربستان گفت: ما این حمله تروریستی را در عربستان محکوم کرده و به بازماندگان آن تسلیت می‌گوییم. برای ما فرقی نمی‌کند که کجا حمله‌ی تروریستی رخ دهد اما در این مورد پیش بینی‌ها به حقیقت پیوست چون تروریسم یک جا آرام نمی‌گیرد.

وی با بیان این که موجودیت تروریسم در ناآرامی و باج گیری است افزود:‌تروریسم با ناامن کردن فضا به دنبال آن است که می‌تواند باج گیری کند و حتی برای به وجود آوردندگانش نیز خطرناک باشد. هیچ کس نمی‌تواند کتمان کند که عربستان از نظر عقیدتی و دادن نیروهای انسانی و پشتیبانی مالی و سیاسی از تروریسم حمایت می‌کردند، حمایتی که در نهایته گریبانگیر این کشور شد.

به گفته‌ی جمالی، تروریستها حالت و خوی وحشی‌گری دارند و همچون حیوان وحشی می‌مانند که وقتی گرسنه می‌شوند حتی اگر آنها را در خانه نگهداری کرده باشیم روز برای سیر شدن صاحب خانه را هم می‌خورند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  با تاکید بر این که عربستان باید به دنبال افزایش درک از تحولات منطقه باشد گفت: ایران همواره دست همکاری را دراز کرده و این عربستان است که پس می زند حال اینکه عربستان باید مولفه‌های امنیت منطقه را لحاظ کرده و بداند کشوری همچون ایران با داشتن 80 میلیون جمعیت و توانایی از جهات مختلف می‌تواند لنگرگاه خوب و مطمئنی باشد. همانطور که در بحث کویت علی رغم این که در جنگ با ما خوب نبود اما در زمان تهاجم ایران حمایت خوبی از کویت کرد.

وی با بیان اینکه عربستان برای دچار نشدن با حملات تروریستی در آینده باید درک درستی از حوادث داشته و دنبال فرافکنی نباشد گفت:‌ اکنون عربستان کاشته خودش را درو می کند حال این که می‌تواند با اتخاذ تصمیم درست و دوری از متهم کردن دیگران با تروریسم مقابله کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.