رئیس جمهور آمریکا ابراز اطمینان کرد که بریتانیا و اتحادیه اروپا قادر خواهند بود تا پس از همه پرسی اخیر برگزیت، به یک رابطه جدید منظم دست یابند.

خواسته‌های اوباما در رابطه با خروج بریتانیا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مقاله ای که در روزنامه فایننشال تایمز منتشر شده، نوشته است: گرچه سخت خواهد بود ولی من اطمینان دارم که بریتانیا و اتحادیه اروپا قادر خواهند بود تا بر سر انتقال به یک رابطه جدید به توافق برسند.

وی همچنین خواستار حفظ اتحاد ناتو در برابر چالش های جهانی شد و افزود: رابطه ویژه بین آمریکا و بریتانیا ادامه خواهد یافت. هیچ شکی ندارم که بریتانیا یکی از توانمندترین اعضای ناتو باقی خواهد ماند.

وی به نتایج همه پرسی 23 ژوئن بریتانیا اشاره کرد و از ناتو خواستار حفظ اتحاد پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا شده است. اوباما افزود: اتحاد بین آمریکا و نزدیک ترین متحد خود در اروپا پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهور آمریکا همچنین از رهبران ناتو خواست تا در برابر اقدامات روسیه در الحاق کریمه به خاک خود، با قاطعیت بایستند.

وی تاکید کرد: خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موجب تضعیف ائتلاف ناتو نخواهد شد.

کانادا، آمریکا، بریتانیا و آلمان قصد دارند 4 تیپ نظامی جدید را در نزدیکی مرزهای روسیه مستقر کنند . این اقدام بر اساس ادعای کشورهای غربی، با هدف مقابله با اقدامات تجاوزکارانه روسیه پس از الحاق کریمه به خاک این کشور در سال 2014 میلادی انجام خواهد شد.

اوباما در این مقاله یادآور شد: در نشست ورشو، ما باید بر عزم خود و وظیفه مان بر اساس ماده 5 پیمان آتلانتیک شمالی، مبنی بر دفاع از هر متحد ناتو تاکید و پافشاری کنیم.

وی تصریح کرد: ما باید به اوکراین کمک کنیم تا از حاکمیت و تمامیت ارضی خود دفاع کند، آن هم از طریق حفظ تحریمها علیه مسکو تا زمانی که مفاد قرارداد آتش بس را اجرا کند.

رئیس جمهور آمریکا نوشت: ما باید قدرت دفاعی متحدان مان در اروپا ی مرکزی و شرقی تقویت کنیم و قدرت بازدارندگی مان را علیه تهدیدات روسیه ارتقا دهیم، از جمله در زمینه حملات سایبری.

از سال 2014 میلادی تاکنون، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو حضور نظامی خود را در اروپا و به خصوص کشورهای شرق این قاره که همسایه روسیه هستند، تقویت کرده است. این اقدام به بهانه دخالت روسیه در شرق اوکراین انجام شده است.

افزایش حضور ناتو در کشورهای شرق اروپا در شرایطی است که روسیه بارها نسبت به این اقدام هشدار داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.