رهبر جریان صدر عراق در سخنانی حضور نیروهای سرایا السلام در منطقه بلد واقع در استان صلاح الدین را برای محافظت از مرقد سید محمد فرزند امام هادی علیه السلام خواستار شد.

خواسته امنیتی مقتدی صدر از نیروهای سرایا السلام

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری دانشجو، رهبر جریان صدر عراق در پی وقوع انفجار تروریستی در استان صلاح الدین که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر شد، حضور نیروهای سرایا السلام را در این منطقه خواستار شد.

بر اساس این گزارش «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق از نیروهای سرایا السلام خواست که با حضور در منطقه «بلد» واقع در استان صلاح الدین، از مرقد «سید محمد» فرزند امام هادی علیه السلام محافظت کنند.

مقتدی صدر همچنین از نیروهای سرایا السلام درخواست کرده که با نیروهای امنیتی و همچنین فرماندهان خود هماهنگ باشند و با آنها همکاری کنند. به علاوه با  هیچ کسی برخورد نکنند.

رهبر جریان صدر عراق تاکید کرد که هدف سرایا السلام در وهله نخست محافظت از اماکن مقدس و مردم بی گناه و مظلوم عراق است و این نیروها علاوه بر رعایت نظم و پایبندی به دستورات، نباید اماکن مهم را ترک کنند. زیرا در این صورت امکان وقوع حادثه بدتری وجود دارد.

در همین راستا یک منبع امنیتی وابسته به پلیس عراق اعلام کرد که آمار کشته های این حوادث تروریستی به ۳۰ نفر و شمار زخمی ها نیز به ۵۰ نفر رسید.

شایان ذکر است انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در جریان مراسم عید فطر در شمال بغداد ده ها کشته و زخمی بر جای گذاشت. گزارشها حاکی از آنست که یک خودروی بمب گذاری شده در دروازه خروجی آرامگاه «سید محمد بن علی الهادی»- در ۹۳ کیلومتری شمال بغداد- منفجر شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.