رسانه آمریکایی در تحلیلی وجود سیاست‌های ضد صهیونیستی در بدنه نظام ایران را با وجود برجام «تاسف آور» خواند.

خط مشی نابودی اسرائیل ستون تغییر ناپذیر ایران است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، رسانه آمریکایی «کامنتری مگزین» در تحلیلی پیرامون تداوم سیاست‌های ضد صهیونیستی در ایران نوشت: به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی، هر ساله ایران آخرین جمعه ماه رمضان را روز جهانی قدس اعلام کرده و در آن روز مقام‌های این کشور حتی اصلاح طلبان، موج نفرت شدید نسبت به اسرائیل را بیان می‌کنند.

 بر این اساس، میل وافر ایران به نابودی اسرائیل به ستون تغییرناپذیر ایران مبدل شده است و انتشار اسناد در قالب کتاب برخی مقام‌های ارشد سابق این کشور نشان می‌دهند که هدف نهایی ایران از دیرباز نابودی اسرائیل بوده است.

رسانه آمریکایی در ادامه نوشت: «اوباما» رییس جمهور و «جان کری» وزیر خارجه آمریکا شعارهای «مرگ بر آمریکا»ی ایران را کنار گذشته‌اند و احتمالا شعارهای «مرگ بر اسرائیل» ایران را نیز نادیده خواهند انگاشت. همزمان، اوباما و کری استدلال می‌کنند که پیروزی «حسن روحانی» در انتخابات پیامی صحیح از خواسته مردم ایران در یک آغاز جدید بوده است.

 در همین رابطه «جیک سالیوان» مشاور ارشد سیاست خارجی «هیلاری کلینتون» نامزد انتخابات ریاست جمهور آمریکا و وزیر خارجه سابق این کشور نیز در کنگره پیرامون توافق هسته‌ای گفت که حضور حسن روحانی در ایران بسان دوران «دنگ ژیائو پینگ» سیاست‌مدار و رهبر چین است.

 دنگ ژیائو پینگ اواخر دهه 70 تا اوایل دهه 90 حاکم چین بود و با آغاز رهبری  او بر حزب کمونیست چین، سیاست‌های درهای باز و اصلاحات در این کشور آغاز شد.

کامنتری مگزین در خاتمه این گزارش با انتقاد از عدم تغییر مورد نظر در خط مشی‌های اصولی ایران نوشت: متاسفانه امروز شاهدیم که شخصیت وجودی جمهوری اسلامی ایران بدون تغییر باقی مانده است و مراکز قدرت چون همیشه نسبت به رفتار آشتی جویانه و مسئولانه در موضع خصمانه باقی مانده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.