حجت الاسلام پژمانفر گفت: علی رغم پرچمداری مشهدالرضا در علوم قرآنی و دینی، به سبب راه اندازی نشدن شورای فرهنگ عمومی مشهد که شهری مهم، مذهبی و دینی محسوب می شود، شاهدیم که در بسیاری از حوزه های فرهنگی، این شهر نتوانسته کار خاصی را انجام دهد.

راه انداختن برخی مراکز در مشهد نشان از یک مقابله اعلام نشده دارد/ مشهد "شورای فرهنگ عمومی" ندارد

به گزارش قدس آنلاین،حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به ساختار مذهبی و دینی شهر مشهد مقدس اظهار کرد: همانطور که همگان می دانند، قرار گرفتن ملجا نورانی حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) در خراسان، سبب شکل گیری کانون اجتماع مردم و ایجاد کلانشهر "مشهد" شده و عنوان این شهر نیز بر همین اساس انتخاب شده است.
وی با بیان اینکه مردم مشهدالرضا در انتخاب نام شهر، وجهه و بافت مذهبی شهر را مورد نظر قرار دادند گفت: در تمامی نقاط دنیا برای حفظ حرمت های برخی از اماکن، یک سری توجهات ویژه و قوانین خاص وجود دارد و بر همین اساس مردم مشهد مقدس نیز به خوبی می دانند که خیلی از کارها ولو آنکه ممکن است منع قانونی نداشته باشد به سبب وقوع در مشهد باید ملاحظات و مراعات لازم در خصوص آن صورت گیرد. 
حجت الاسلام پژمانفر با بیان اینکه مشهد شهری است که مجاورین و زائرین آن ملاحظات لازم را قبل و بعد از انقلاب داشته اند تصریح کرد: راه انداختن برخی مراکز و بعضی جلسات خاص در مشهد مقدس نشان دهنده این است که یک مبارزه و مقابله اعلام نشده در این شهر از سوی برخی در حال پیگیری است.
وی در پایان با بیان اینکه انتخاب اماکن از سوی مردم به دلیل ویژگی های خاص آن منطقه است تاکید کرد: مردم مشهد مقدس مردمی متدین و انقلابی هستند و گاهی نسبت به برخی اتفاقاتی که در این شهر رخ می دهد نگرانی خود را ابراز می کنند و امیدواریم مسئولین دقت داشته باشند که این نگرانی ها کمتر شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به کوتاهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مشهد مقدس گفت: علی رغم پرچمداری مشهدالرضا در علوم قرآنی و دینی، به سبب راه اندازی نشدن شورای فرهنگ عمومی مشهد که شهری مهم، مذهبی و دینی محسوب می شود، شاهدیم که در بسیاری از حوزه های فرهنگی، این شهر نتوانسته کار خاصی را انجام دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.