پلیس آمریکا اعلام کرد: «میکا خاویر جانسون» عامل تیراندازی پنجشنبه شب به تجمع اعتراض آمیز در دالاس که پنج نفر از ماموران پلیس را به کشتن داد، درصدد انجام حملاتی گسترده تر بوده است.

پلیس آمریکا: عامل حمله دالاس در صدد انجام حملاتی گسترده تر بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روزنامه انگلیسی تلگراف، یکی از منابع پلیس آمریکا به شبکه تلویزیونی محلی WFAA دالاس گفت: با توجه به مجموعه مواد منفجره ای که در منزل مسکونی عامل این حمله کشف شده است، وی احتمالا به دنبال انجام حملاتی وسیع تر بوده است. 
روز گذشته (شنبه) اعلام شد، جانسون تمرین هایی نظامی در فضای سبز مقابل منزلش انجام داده و در یک مدرسه خصوصی، تکنیک های دفاع شخصی را آموزش دیده بود که «تیراندازی حین حرکت» را نیز شامل می شد. 
به گفته موسس و سرمربی آکادمی هنرهای رزمی دالاس، میکا جانسون که همچنین از نظامیان کارکشته بوده، حدود دو سال پیش در این آکادمی آموزش دیده است. 
پلیس دالاس شنبه شب به دنبال دریافت پیامی تهدیدآمیز از سوی یک منبع ناشناس به حالت آماده باش در آمد. 
اقدامات امنیتی احتیاطی پلیس به دنبال ادامه تظاهرات علیه خشونت پلیس در چند شهر آمریکا اجرا شد. تظاهرکنندگان که عمدتا توسط جنبش «جان سیاه پوستان مهم است» هدایت و سازماندهی می شوند، خواستار محاکمه عادلانه پلیس های خاطی آمریکایی هستند که هفته پیش با تیراندازی به دو آمریکایی سیاه پوست آنها را به قتل رساندند و انتشار تصاویری از لحظه مرگ آنها این کشور را شوکه کرد. 
شبکه خبری 'بی بی سی' نیز روز یکشنبه گزارش داد: اعتراضات علیه قتل سیاه پوستان توسط پلیس در پی حوادث مینه سوتا و لوئیزیانا، به شهرهای مختلف آمریکا گسترش یافته است.
این شبکه خبری گفت: معترضان برخی خیابان ها را در مینه سوتا مسدود و اشیایی را به سمت ماموران پرتاب کردند. همچنین گروهی از سیاه پوستان در لوئیزیانا با پلیس درگیر شدند.
در این درگیری ها چندین نفر بازداشت شدند. 
بر اساس این گزارش وضعیت در شهر دالاس تگزاس نیز که هفته گذشته شاهد قتل پنج مامور پلیس بود، متشنج است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.