قدس آنلاین- تبریز: نماینده شهرداران کشورمان با اشاره به ضرورت و گستردگی مباحث سبک زندگی گفت: سبک زندگی سالم، زیربنای فرهنگ شهروندی و هسته اصلی توسعه ایده‌آل است.

 سبک‌زندگی، هسته اصلی توسعه ایده‌آل شهر /آموزش‌های شهروندی، در راس پروژه‌های فرهنگی ‌و اجتماعی شهرداری‌تبریز

به گزارش قدس انلاین از تبریز، صادق نجفی در جمع مدیران و کارشناسان فرهنگی و اجتماعی شهرداری  تبریز با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص سبک زندگی خاطرنشان کرد: سبک زندگی ایرانی و اسلامی، در واقع، آن وجه از دین است که تمام شئونات فردی و اجتماعی زندگی انسان را در برگرفته؛ اما متاسفانه گاهی اوقات، تلقی‌مان از این مبحث مهم، محدود به فرد و خانواده است.

وی اضافه کرد: این نگرش نیازمند عمق‌بخشی بوده و تقویت آن در گرو توسعه آموزش‌های شهروندی و رسانه‌‌ای است.

نماینده شهرداران کشورمان در شورای سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، با اشاره به این‌که شهرداری به عنوان متولی هدایت برنامه‌های شهر، به طور مستقیم و بی‌وقفه با شهروندان در ارتباط است، اظهار داشت: با در نظر داشتن مجموعه رفتارهای شهروندی، می‌توان به جرئت گفت تک تک اقدامات هر شهروند در موضوعات مختلف پسماند، عمران، ترافیک، خدمات، فضای سبز و قوانین شهری،  تاثیر مستقیم در مدیریت معضلات شهر دارد.

دکتر نجفی با ذکر مثالی در این خصوص گفت: تصور کنید که هر یک از شهروندان، تنها در موضوع تفکیک زباله، طبق اصول پسماند عمل کنند، در این صورت طبیعی است که شاهد تزریق هزینه‌های چشمگیر خدمات به سمت برنامه‌های عمرانی خواهیم بود.

شهردار تبریز در ادامه با یادآور شدن ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز اظهار داشت: امروز شهرداری تبریز در راس پروژه های فرهنگی و اجتماعی خود، سعی در نهادینه‌کردن آموزش‌های شهروندی به خصوص در مناطق کم‌برخوردار شهر دارد؛ بر این اساس خوشبختانه شاهد استقبال عموم از برنامه های آموزشی خانه های سلامت هستیم. 

وی همچنین امکانات رسانه‌ای شهرداری تبریز از قبیل برنامه تلویزیونی «تبریزیم»، برنامه رادیویی استودیو شهر و فضاهای متنوع مجازی را در این خصوص یادآور شد و افزود: علی رغم فعالیت پرمحتوای این بخش‌ها، رسیدن به نتیجه مطلوب نیازمند یک همدلی بین عموم رسانه های محلی و ملی است.     

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.