۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 400572

گروه «سیاست» قدس آنلاین: سامح الشکری وزیر خارجه مصر در رأس هیأتی دیپلماتیک از سوی عبدالفتاح السیسی به تل‌آویو اعزام شده تا موضوع صلح میان اسرائیل و فلسطینی‌ها را دنبال کند، مأموریت اصلی خود را افشا کرد و از تلاشش برای اجرای طرح نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد.

تلاش مصر برای پیشبرد طرح نتانیاهو

او پس از یک جلسه گفت‌وگوی 90 دقیقه‌ای و ضیافت شام با نتانیاهو بر لزوم افزایش همکاری‌ها حول صلح خاورمیانه و تلاش مصر جهت میانجی‌گری مذاکرات مستقیم میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها تأکید کرد.

در کنفرانس پاریس  که برای پیشبرد طرح فرانسه بر مبنای راهکار دودولتی زیر نظر جامعه بین‌الملل برگزار شد، بنیامنین نتانیاهو ضمن مخالفت با این ایده خواستار به جریان افتادن دوباره طرح صلح پیشنهادی عربستان و از سرگیری دوباره مذاکرات مستقیم و شکست خورده میان خود و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای رسیدن به یک توافق دوجانبه شد.

حالا وزیر خارجه مصر صحبت‌های نتانیاهو را درباره لزوم مذاکرات مستقیم میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان تکرار می‌کندس. شکری در نشستی خبری در تل‌آویو گفت: مصر متعهد به حمایت از صلح فلسطین-اسرائیل است وحصول راهکار دو دولتی به گام‌هایی برای ایجاد اطمینان و اراده قوی که تحت هیچ شرایطی تضعیف نشود، نیاز دارد.

بنیامین نتانیاهو نیز ضمن استقبال از طرح مصر، مدعی شد که فلسطینی‌ها نیز باید مانند مصری‌ها و اردنی‌ها شجاعانه عمل کرده و به مذاکرات مستقیم با اسرائیل بپیوندند و آن را تنها راه حل مشکلات و محقق کردن راهکار دو دولت برای دو ملت عنوان کرد. مقامات تل‌آویو همچنین خبر دادند نخست وزیر اسرائیل مسئله بازگرداندن اجساد سربازان مفقود و همچنین شهروندان گم شده در نوار غزه را با شکری مطرح و از او برای این امر درخواست کمک کرده است. وزیر خارجه مصر نیز پاسخ مثبت داد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.