کمیته امنیت ملی مجلس نمایندگان آمریکا با ارائه لایحه ای خواستار لغو مجوز دسترسی هیلاری کلینتون نامزد حزب دمکرات این کشور برای دسترسی به اطلاعات محرمانه ملی آمریکا شد.

لایحه محرومیت کلینتون از دسترسی به اطلاعات محرمانه درکنگره آمریکا
به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، مایکل مک کال نماینده جمهوریخواه ایالت تکزاس و سرپرست کمیته امنیت ملی در مجلس نمایندگان آمریکا ضمن ارائه لایحه ای به منظور لغو مصونیت های امنیتی از هیلاری کلینتون و شماری از مشاوران وی با صدور بیانیه ای گفت: مردم آمریکا در ماه نوامبر این فرصت را خواهند داشت تا کلینتون را بخاطر لطماتی که اقدامات او بر امنیت ملی آمریکا وارد کرده در مقام پاسخ گویی قرار دهند.

وی افزود: تا آن زمان نباید به کلینتون و یا هر فرد دیگری که مرتکب چنین سهل انگاری های شدیدی در رابطه با اطلاعات مربوط به امنیت ملی آمریکا شده اند اجازه دسترسی به اطلاعات محرمانه این کشور داده شود.
تصمیم هفته گذشته پلیس فدرال آمریکا و وزارت دادگستری این کشور مبنی بر تبرئه کلینتون از اتهامات وارده در رابطه با موضوع ایمیل های شخصی او، واکنش های تندی را در میان جمهوریخواهان آمریکایی که از ابتدای این رقابت ها در صدد جلوگیری از پیروزی وی در این انتخابات بوده اند،برانگیخت.
پیت اولسون یکی دیگر از نمایندگان جمهوریخواه مجلس آمریکا در بیانیه جداگانه ای با ذکر این که ختم پرونده تحقیقات اف بی آی در این زمینه و مبری شدن کلنیتون از اتهامات وارده این فرصت را در اختیار کنگره آمریکا قرار داده است تا وارد عمل شود، نوشته است:این اطلاعات ( تحقیقات اف بی آی) ثابت می کند که دست کم نباید به کلینتون در دسترسی به اطلاعات محرمانه آمریکا اعتماد کرد.
یک ماده قانونی موسوم به 'تراست' یا مسئولیت پذیری در استفاده از فنآوری های محفوظ، آن دسته از مسئولین وکارکنان دولت فدرال آمریکا را که در استفاده از اطلاعات محرمانه مرتکب سهل انگاری های زیانبار شده اند از دسترسی به اینگونه اطلاعات محروم می کند.
در صورتی که کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به پیروزی برسد درمقام یک مسئول برگزیده دولتی خود به خود از صلاحیت های امنیتی و دسترسی به اطلاعات محرمانه ملی کشورش برخوردار خواهد شد و تلاش جمهوریخواهان با این لایحه برای سلب صلاحیت استفاده از چنین اطلاعاتی،بیهوده خواهد ماند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.