وزیر دفاع آمریکا در جریان سفرش به کابل اعلام کرد، کشورش رهبران گروه‌های تروریستی را در هر گوشه از جهان هدف قرار می‌دهد.

اشتون کارتر: رهبران گروه‌های تروریستی را هدف قرار می‌دهیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازایسنا ، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا که در نشست خبری مشترک با محمد اشرف غنی، رییس‌جمهوری افغانستان صحبت می‌کرد، گفت که باراک اوباما اختیارت بیشتری به فرماندهان نظامی آمریکا در افغانستان داده است.
کارتر می‌گوید که هدف از سفرش به افغانستان افزایش اختیارات فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان است. او همچنین گفت که درباره تعهد مالی کشورش در قبال نیروهای امنیتی افغانستان و ادامه حضور نیروهای آمریکایی تا سال ۲۰۱۷ با محمد اشرف غنی صحبت کرده است.
او در پاسخ به سوالی در این باره که آیا آمریکا باز هم رهبران شبه‌نظامی را در خاک پاکستان هدف قرار خواهد داد، گفت: هرجا که آنان منافع آمریکا و دوستانش را با تهدید مواجه کنند، هدف قرار می‌گیرند.
وزیر دفاع آمریکا علاوه بر محمد اشرف غنی، با عبدالله عبدالله، رییس اجرایی و تاج محمد جاهد، وزیر کشور افغانستان دیدار و ملاقات کرد.
کارتر به جاهد گفت که کشورش از نیروهای امنیتی افغانستان حمایت می‌کند. او همزمان تاکید کرد که این نیروها در سرکوب گروه‌های شبه‌نظامی موفق عمل کرده‌اند.
او تصریح کرد: من به توانایی نیروهای امنیتی افغان برای فراهم‌سازی ثبات و امنیتی که شایسته افغان‌هاست، اطمینان دارم و از مبارزه شجاعانه آن‌ها در جریان فصل جنگی گذشته ستایش می‌کنم. به گفته کارتر، آمریکا از پلیس ملی افغانستان در بخش تجهیز و آموزش بیشتر از گذشته حمایت می‌کند.
کارتر درباره پاکستان گفت که اسلام‌آباد با آمریکا روابط دیرینه دارد. واشنگتن و اسلام‌آباد در بخش‌های مختلف از جمله حوزه‌های امنیتی با هم کار کرده‌اند و واشنگتن باور دارد که بزرگ‌ترین تهدید برای پاکستان ترور است. واشنگتن با پاکستان کار می‌کند تا در برابر تروریسم بجنگند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.