گروه «فرهنگ» قدس آنلاین/ زهره کهندل: دانشگاه فردوسی مشهد در آستانه برگزاری سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات عالی کشور قرار دارد و مقدمات پذیرایی از ۶ هزار دانشجوی دختر و پسر را آماده کرده است.

آمادگی دانشگاه فردوسی مشهد برای میزبانی از رقابتی سراسری

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در نشست خبری سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات عالی کشور، از آمادگی کامل این دانشگاه برای میزبانی از این المپیاد خبر داد.

به گفته محمد کافی، در مراسم افتتاحیه این المپیاد وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری و وزیر ورزش و جوانان حضور خواهند داشت.او افزود: سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات عالی کشور به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد از 27 تیر لغایت 5 مردادماه در بخش دختران و 10 الی 19 مردادماه در بخش پسران برگزار می‌شود.

کافی با بیان اینکه در مجموع 6 هزار شرکتکننده با هم به رقابت خواهند پرداخت، خاطرنشان کرد: 2 هزار و 500 دختر و 3 هزار و 500 پسر در رشته‌های والیبال، بسکتبال، فوتسال، تنیس‌ روی ‌میز، دو و میدانی، شنا، بدمینتون، تکواندو و دو رشته کشتی آزاد و فرنگی(ویژه پسران)، به رقابت می‌پردازند.به گفته او، کاروان ورزشی دانشگاه فردوسی در این المپیاد بهصورت کامل کسب سهمیه کرده است که شامل 150 دختر و 150 پسر می‌شود.

سرپرست برگزاری این دوره از المپیاد، هزینه‌ها را در دو بخش اجرایی و زیرساختی خواند و افزود: در بخش اجرایی، بخشی از هزینه‌ها را دانشگاه‌های شرکتکننده و وزارتخانه تأمین کرده‏ اند اما در بخش زیرساختی، هیچ بودجه‌ای از طرف وزارتخانه دریافت نکردیم و هزینه‌ها از محل بودجه‌های دانشگاه تأمین شد.کافی با اشاره به حرکت دانشگاه فردوسی مشهد به سمت بین‌المللیشدن، از آمادگی برگزاری رخدادی ورزشی برای کشورهای اسلامی در سال 2017 به میزبانی این دانشگاه خبر داد.وی برگزاری رقابت سالم ورزشی و ایجاد فضای شور و نشاط در میان دانشجویان را از اهداف اصلی این رویداد فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: حاکمیت اخلاق باید محور اصلی کار قرار گیرد و فضای مسابقات طوری باشد که حس شور و نشاط را در شرکتکنندگان تقویت نماید و دانشجو احساس کند که حضور در این المپیاد یک افتخار ملی و ماندگار برای وی است.

 یک تیم 400 نفره، به خط شدند

حمیدرضا طاهری، رئیس دانشکده تربیت ‌بدنی دانشگاه فردوسی مشهد، درباره میزبانی این دانشگاه از سیزدهمین المپیاد ورزشی دانشگاه‌ها گفت: در بخش فنی و ورزشی نظارت بر عهده اداره کل تربیت ‌بدنی وزارت علوم است اما برگزاری بر عهده ماست. 400 نفر مأمور برگزاری مطلوب این رویداد هستند که نیمی از آنها را دانشجویان داوطلب تشکیل می‌دهند. همچنین حدود 300 داور، قضاوت این رقابت‌ها را بر عهده دارند.

مدیر اجرایی المپیاد ورزشی دانشجویان تصریح کرد: همه مسابقات این المپیاد در داخل دانشگاه برگزار می‌شود و هیچگونه وابستگی به مکان‌های دیگر در خارج از دانشگاه وجود ندارد. به خاطر برگزاری مطلوب این المپیاد، طی دو سال گذشته 5 هزار و 500 متر مربع به فضای ورزشی دانشگاه و 6 هزار متر مربع به فضای آموزشی، ورزشی دانشگاه اضافه شده است.


 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.