قدس آنلاین - یزد : استاندار یزد گفت : نباید فعالیت ها را با مباحث غیر علمی روبه رو سازیم زیرا کار غیر علمی چیزی جز ضرر برای مردم به همراه نخواهد داشت

 کار غیر علمی چیزی جز ضرر برای مردم به همراه نخواهد داشت

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سیدمحمد میرمحمدی درکارگروه طرح پایلوت پرورش ماهی تیلاپیا استان ضمن تاکید بر اهمیت فرصت شناسی اجرایی نمودن طرح های تحقیقاتی و پژوهشی اظهار داشت: برای اینکه گره ای از کار باز شود،در این کارگروه در کنار یکدیگر قرار گرفته ایم و هدف تنها  انجام فعالیت هایی است که برای مردم مفید باشد و از سایر کشورها عقب نمانیم.
وی افزود : اگر زمان را از دست بدهیم یعنی در ایجاد اشتغال،تولید و دست آورد ارزی برای کشور قصور کرده ایم و در این موضوع هیچ فردی نمی تواند ادعایی کند زیرا تنها یک پاسخ داریم و اینکه گذر زمان از لحاظ شرعی گناه و در حیطه انجام کار، نماینگر قصور و کوتاهی است.
میرمحمدی خاطر نشان ساخت : اگر طرح پرورش ماهی تیلاپیا در کشورهای دیگر انجام نمی شد،می گفتیم کار شدنی نیست اما حالا که این طرح در سایر کشورها با موفقیت صورت گرفته است ،پس کار شدنی و دارای پایه و اساس علمی با ضوابط مشخص می باشد.
استاندار تصریح کرد : به کار تخصصی با نگاه علمی معتقد هستیم اما موضوع تحقیق و پایلوت را یکی ندانسته و طرح پایلوت زمینه ای برای آزمایش و ارزیابی برای  رسیدن به نتایج و حرکت به سمت فعالیت انبوه می باشد.
میرمحمدی گفت : طرح پایلوت پرورش تیلاپیا توسط مرکز تحقیقات شیلات استان پشتیبانی می شود اما بخش خصوصی و یا دولتی می تواند در اجرای آن سهیم شود و با توجه به اینکه  این طرح از نظر میزان و گستره محدود است اگر اصول آن را بپذیریم به سمت جلو حرکت خواهیم کرد.
استاندار یزد افزود: ضروری است مفاد طرح پایلوت پرورش ماهی تیلاپیا استان در قالب تفاهم نامه یا قراردادی تعهدآور برای اجرای موثر و در کنار آن رعایت مسائل زیست محیطی تنظیم  گردد تا طرفین  بتوانند شفاف مسئولیت های خود را به انجام رسانند.
 میرمحمدی با  تاکید بر برداشتن قدمی مفید و هدفمند در این زمینه اظهار داشت : این طرح جز با تلاش شما متخصصان،پژوهشگران و صاحبان تجربه در مسیری خوب اجرا نخواهد شد.
"مجید خرازیان مقدم " مدیر کل دفتر تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز در این نشست  با اشاره به اینکه هدف از حضور نمایندگان محیط زیست در این کارگروه بررسی تمام تمهیدات لازم و مواردی که مورد نظر سازمان محیط زیست می باشد،گفت: در طرح پایلوت پرورش ماهی تیلاپیا باید نگاه رو به جلو داشته باشیم و برای کاری که می خواهد در شهرستان بافق انجام شود تمهیدات محیط زیستی مورد توجه قرار گیرد.
گفتنی است در این کارگروه جوانب مختلف طرح پایلوت پرورش ماهی تیلاپیا در استان و شهرستان بافق با همراهی مرکز تحقیقات شیلات از جمله شرایط معرفی متقاضیان،تمهیدات مرکز تحقیقات و الزامات زیست  محیطی در راستای مفاد صورت جلسه قبل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.