۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
کد خبر: 401200

رئیس سازمان اطلاعات ایتالیا در سفر به سوریه با رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره همکاری در زمینه مقابله با تروریسم با وی گفتگو و مذاکره کرده است.

رئیس اطلاعات ایتالیا در سوریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، روزنامه گلف نیوز نوشت: آلبرتو مانتی رئیس سازمان اطلاعات ایتالیا در سفر به سوریه با بشار اسد رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره همکاری در زمینه مقابله با تروریسم گفتگو کرده است.

مقام های سوری در این دیدار به رئیس سازمان اطلاعات ایتالیا پیشنهاد داده اند تا در ازای ارائه اطلاعات درباره تروریست های اروپایی، روابط دیپلماتیک دو طرف عادی شود.

سفر اعلام نشده آلبرتو مانتی به دمشق طی هفته گذشته در شرایطی صورت گرفته است که یک هفته قبل از آن رئیس دستگاه اطلاعاتی سوریه به رم سفر کرده است.

این سفرهای پشت پرده روسای سرویس های اطلاعاتی، نخستین تماس رسمی بین مقام‌های ارشد اروپایی و سوری از سال 2011 میلادی به شمار می رود.

رئیس سازمان اطلاعات سوریه برای سالها در فهرست سیاه تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار داشته است. علی رغم این مساله، رئیس دستگاه اطلاعاتی سوریه به دعوت رسمی دولت ایتالیا، به رم سفر کرده است. وی در سفر به رم در یک ویلای شخصی که از سوی سازمان اطلاعات ایتالیا آماده شده بود، مستقر شده است.

سفر مانتی به دمشق نیز محرمانه بوده است. رئیس سرویس مخفی ایتالیا، تنها با بشار اسد دیدار و گفتگو نکرده است بلکه در جریان سفر به دمشق با مقامهای ارشد اطلاعاتی سوریه نیز دیدار کرده است. دو طرف در این دیدارها درباره تلاش های مربوط به مقابله با تروریسم رایزنی کرده اند.

در تماس های غیر رسمی قبلی، مقام های سوری اعلام کرده بودند که اطلاعات گسترده‌ای درباره شهروندان اروپایی دارند که به گروه های تروریستی در سوریه به خصوص داعش پیوسته‌اند.

برخی از این شهروندان اروپایی توسط نیروهای دولتی سوریه بازداشت شده و هم اکنون در زندان های این کشور به سر می برند.

سوریه تمایل خود را برای مبادله این اطلاعات با سرویس های جاسوسی اروپا اعلام کرده البته به شرطی که اتحادیه اروپا نیز روابط خود را با سوریه عادی سازد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.