مهمترین اتفاق دیروز بورس انرژی ایران، معامله سوخت هواپیما (ATK) به ارزش حدود هفت میلیارد ریال در رینگ بین‌الملل بود.

سوخت هواپیما، مهمترین معامله دیروز بورس انرژی ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از بورس انرژی، سوخت هواپیما (ATK) بتازگی در بورس انرژی ایران پذیرش شده و عرضه موفقیت‌‌آمیز  آن در سومین عرضه بوده است.

سوخت هواپیما یک محصول نفتی ویژه بوده که بعنوان سوخت مورد نیاز هواپیماها مورد استفاده قرار می‌گیرد. محصول یادشده از کیفیت به مراتب بالاتری نسبت به مشتقات نفتی دیگر که برای سوخت‌رسانی به وسایل نقلیه معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرند، بهره‌مند است.

در جریان معاملات دیروز (سه شنبه، ٢٢ تیرماه) در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، کالاهای آیزوفید پالایش نفت شیراز، متانول پتروشیمی شیراز، متانول پتروشیمی فن‌آوران، حلال ٤١٠ پالایش نفت آبادان، پروپان پالایش نفت تهران، نفتای سبک پالایش نفت بندرعباس، نفتای سنگین تصفیه نشده و نفتای سبک پالایش نفت شیراز، برش سنگین پتروشیمی جم در رینگ داخلی و کالاهای حلال ٤٠٢ پالایش نفت تبریز، سوخت هوایی (ATK) و نفت سفید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از مبدا اراک به مقصدهای پاکستان، افغانستان، عراق و ارمنستان در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی عرضه شد.

کل معاملات انجام شده در این عرضه‌ها و عرضه‌های مازاد معادل پنج هزار و ٩٨٣ تن به ارزش بیش از ٥٦ میلیارد و٦٧٦ میلیون ریال بود.

دیروز در جلسه معاملاتی بازار برق بورس انرژی ایران، چهار هزار و ٨٤١ قرارداد معادل ۴۱ هزار و ٥٠٤ مگاوات ساعت به ارزش ١١ میلیارد و ٩٨١ میلیون ریال معامله شد.

همچنین در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یک سال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، در همه نمادهای فعال، ١٣ قرارداد با ارزش بیش از ١٢٤ میلیون ریال معامله شد.

در مجموع ارزش کل معاملات روز سه شنبه (٢٢ تیرماه) بورس انرژی ایران بیش از ٦٨ میلیارد و ٧٨٢ میلیون ریال بود.

در جلسه معاملاتی امروز(چهار‌شنبه ٢٣ تیرماه)، افزون بر معاملات مستمر قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه، کالاهای برش سنگین، گاز پروپان صنعتی، گاز بوتان صنعتی و گاز مایع صنعتی پتروشیمی بندرامام، برش سنگین پتروشیمی شازند و قطران واحد کک سازی و پالایش قطران زرند در رینگ داخلی و کالاهای گاز مایع پالایش نفت شازند به مقصدهای افغانستان و پاکستان و کالای نفت‌کوره ٣٨٠ سانتی استوک شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از مبدا اصفهان به مقصدهای افغانستان و پاکستان و گاز مایع پالایش نفت آبادان به مقصد افغانستان در رینگ بین‌الملل عرضه خواهند شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.