نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه ابراز امیدواری کرد که طی ساعات آینده، پیشرفتی در روند صلح سوریه حاصل شود.

امیدواری برای ساعت‌های آینده روند صلح سوریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، استفان دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت که ما برای مشخص کردن موعد مذاکرات سوریه نیازمند افکاری درباره انتقال سیاسی هستیم.

وی افزود: روزهای آینده برای مشخص شدن مواضع آمریکا و روسیه درباره روند سیاسی در سوریه مهم است.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت: ما با سرگئی لاوروف وزیر خارجه سوریه درباره تمام شدن صبرش در خصوص ضرورت تحریک مذاکرات سوریه توافق داریم.

دی‌میستورا گفت که نقش روسیه و آمریکا برای موفقیت دور آینده مذاکرات سوریه اساسی است.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه ضمن رد هرگونه اظهار نظر درباره احتمال حمله نظامی مشترک آمریکا و روسیه در سوریه گفت که وی منتظر آن است که ببیند در مسکو چه رخ خواهد داد.

دی‌میستورا همچنین خواستار توضیحاتی درباره توقف حملات بی هدف و افکاری درباره انتقال سیاسی برای مشخص شدن دور جدید مذاکرات سوریه شد.

دی‌میستورا گفت که وی امیدوار است که طی ساعات آینده نشست مقامات آمریکایی و روسی به تحقق پیشرفتی در روند صلح سوریه از جمله توقف حملات بی هدف و رسیدن به ساختار انتقال سیاسی بیانجامد.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در جمع خبرنگاران در ژنو گفت که جان کری برای دیدار با پوتین رئیس‌جمهور روسیه و سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور آماده می‌شود و ما منتظریم که ببینیم طی ساعات آینده چه در مسکو رخ خواهد داد.

جان‌کری وزیر خارجه آمریکا امروز پنجشنبه به منظور دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه عازم مسکو خواهد شد.

بر اساس این گزارش، تقویت همکاری‌های نظامی و ارائه پیشنهاد واشنگتن به مسکو درباره مبارزه با داعش و النصره در ازای وعده مسکو مبنی بر عدم هدف قرار دادن گروههای مسلح مطابق نقشه‌هایی که واشنگتن تهیه کرده است، از جمله اهداف سفر کری به روسیه است.

وزیر خارجه آمریکا امروز پنج‌شنبه با پوتین دیدار می‌کند و فردا جمعه نیز با سرگئی لاوروف همتای روسی خود دیدار خواهد کرد.

منابع آگاه احتمال دادند که پوتین موضع کشورش درباره پیشنهاد آمریکا را به جان کری اعلام کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.