نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مبارزه با تروریسم را نیازمند عزمی جهانی دانست و گفت: خنثی سازی عملیات‌های تروریستی در ماه‌های اخیر نشان از هوشیاری دستگاه های امنیتی کشور دارد.

دستگاه‌های امنیتی فعالیت گروهکهای تروریستی را به مردم اطلاع دهند/ وهابی گری منشا تروریسم است
به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرآنلاین ، کمال دهقاني فيروزآبادي با اشاره به خنثي سازي چند اقدام تروريستي در چند ماه اخير توسط سپاه و نیروهای اطلاعاتی کشور، گفت: تروريسم تهديدي بسيار جدي در منطقه است، طی سالهای اخیر شاهد عمليات‌هاي تروريستي در سراسر منطقه چون پاکستان، افغانستان، عراق، ترکيه، سوريه، لبنان و عراق بوده‌ایم. کشور ما نيز با حضور در چنين منطقه جغرافيايي قطعا در معرض خطر قرار دارد.

وي ادامه داد: نکته قابل توجه در رابطه با وجود اين خطر، قدرت جمهوري اسلامي در حوزه امنيتي است که با کمک و اعتماد مردم به دستگاه هاي امنيتي و اطلاعاتي حاصل شده است.

نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس امنيت را رکن اصلي توسعه و پيشرفت دانست و تاکید کرد: اين امنيت در عين حال با تجربه خوب دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي ما از ابتداي انقلاب به دست آمده چرا که ما از سال هاي اوليه انقلاب با مسئله جنگ تحميلي و مبارزه با گروهک هاي تروريستي، منافقين وعناصر رژيم صهيونيستي مواجه بوديم و اين مبارزات تجربه بالايي به مسئولان ما در اين حوزه داده است.

دهقاني با تاکيد بر اينکه دستگاه اطلاعاتي و امنيتي کشور تاکنون کارنامه درخشاني داشته است، تصريح کرد: خنثي سازي عمليات هاي تروريستي به خصوص در ماه هاي اخير نشان از هوشياري اين دستگاه ها و نهادها دارد که اين هوشياري و همکاري و انسجام همچنان بايد به جد وجود داشته باشد چراکه احساس امنيت در جامعه مي تواند موجب ارتقاي کشور در حوزه هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي و سياسي شود.

نايب رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس همچنين گفت: اطلاع رساني وزارت اطلاعات به مردم در رابطه با فعاليت گروه هاي تروريستي خوب است و مي تواند باعث افزايش اعتماد و آرامش مردم شود. آنها به خوبي درک مي کنند که مسئولان هوشيارند و از احساس نگراني انها در اين رابطه کم مي شود.

وي افزود: حضور و فعاليت اين گروه ها در کشور مانند ورود نفوذ يک ويروس به کشور است که بايد به اطلاع مردم برسد تا همه نسبت به آن حساس و آگاه باشند.

اين نماينده مجلس دهم با اشاره به اینکه تروريسم پديده اي منحصر به يک کشور نيست، تصریح کرد: تروريسم و افراط گرايي پديده اي بين المللي است که جان همه مردم زمين را به خطر مي اندازد. بايد علل و منشا به وجود آمدن آن را کشف کرد. بايد مرکز توليد و تقويت آنها را شناسايي کرد. امروز مي دانيم که سرچشمه به وجود امدن اين پديده در دهه هاي اخير تفکر وهابي گري است و گروه هايي همچون داعش نتيجه ايدئولوژي وهابيت هستند که اين روزها مي بينيم گسترش فعاليت آنها به نحوي شده که دامن خودشان را گرفته است.

دهقاني در پايان تاکيد کرد: مبارزه با افراط گرايي و تروريسم به عزمي جهاني نياز دارد و بايد بر روي مفهموم تروريسم و مصاديق آن اتفاق نظر پيدا کرد تا بتوان به درستي به مبارزه با آن برخاست. اما مي بينم غرب، حزب الله را که در مقابل ظلم مقاومت مي کند تروريستي مي نامد اما سازمان منافقين که سال هاست دست به اقدامات تروريستي مي زند را از اين جرگه خارج کرده است. براي حل معضل تروريسم بايد اين مفاهيم ومصاديق دوگانه از بين برود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.