قدس آنلاین / قائم شهر / حسین احمدی : نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری خواستار جایگزینی دیپلماسی قاطع با دیپلماسی لبخند شد.

دیپلماسی قاطع جایگزین دیپلماسی لبخند شود

آیت‌الله علی معلمی در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه برجام تا به امروز نتیجه ای نداشته است، افزود: هدف از مذاکره و توافق این بود که طرفین به تعهدات خود عمل کنند، اما تنها ایران به تعهدات خود پایبند بود و محدودیت‌هایی در برنامه هسته‌ای کشور ایجاد شد.

وی تصریح کرد: رسانه‌های غربی به این امر اذعان دارند که ایران به تعهدات خود در برجام پایبند بود و الان نگران عملکرد طرف مقابل است.

امام جمعه قائم شهر هدف از کوتاه آمدن از فعالیت هسته‌ ای ایران را لغو تحریم‌ها و پذیرش حق صلح‌آمیز هسته‌ای عنوان کرد و گفت: با وجود گذشت 6 ماه از اجرایی شدن برجام، ساختار تحریم آمریکایی حفظ شد و برخی از مسؤولان نیز اذعان دارند که چیز محسوسی به نفع ایران به دست نیامده است.

آیت الله معلمی اضافه نمود: فعالیت موشکی در همه جای دنیا فعالیت دفاعی محسوب می‌شود و آمریکا فعالیت موشکی ما را هجومی می‌خواند و این در حالی است که در بحث مذاکرات هسته‌ای اصلاً بحث موشکی مطرح نبود.

وی با بیان اینکه دولت در برابر بی‌تعهدی طرف مقابل در برجام دو راه پیش رو دارد، اظهار کرد: یا باید مماشات کند و با توجیه صبر و انتظار ببیند که چه می‌شود و یا اینکه دیپلماسی قاطع را با دیپلماسی لبخند جایگزین کرده و در مجامع بین‌المللی با این اوضاع آشفته حق خود را فریاد زند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دلم برای دکتر روحانی می‌سوزد، به فیش‌های حقوقی نجومی اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور ما طلبه خداشناس و با سابقه انقلابی است، اما الان باید کار به جایی برسد که وزیری در کابینه دولت در مورد فیش‌های نجومی حرف نامربوط بزند و بگوید وجود چنین فیش‌هایی در دنیا طبیعی است، در حالی که رهبر معظم انقلاب این کار را گناه و خیانت برشمردند.

آیت الله معلمی با بیان اینکه برخی از مدیران به ناحق، سرمایه‌های قارونی پیدا کرده‌اند، افزود: حیف است که با داشتن این همه خانواده‌های شهید و جانباز این ناعدالتی انجام می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.