ساعاتی قبل از آغاز مذاکرات گروههای یمنی در کویت، درگیری ها در مناطق مختلف یمن شدت گرفت.

شدت گرفتن درگیری‌ها در یمن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، در حالی که تنها چند ساعت به آغاز مذاکرات گروههای یمنی برای رسیدن به راه حل بحران این کشور در کویت باقی مانده است، درگیری‌های نظامی در مناطق مختلف یمن بویژه در مناطق مرزی این کشور با عربستان شدت گرفته است.

بر اساس این گزارش، در پی تبادل آتش بین ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و نیروهای سعودی در مناطق مرزی این کشور، دو افسر سعودی کشته شدند.

همزمان با این تحول، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی دو بار بخش مرزی حرض در استان حجه در غرب یمن را بمباران کردند. جنگنده‌های سعودی همچنین منطقه الملاحیظ در بخش مرزی الظاهر در غرب شهر صعده در شمال یمن را هدف قرار دادند.

درگیری‌های شدیدی نیز بین مزدوران عبدربه منصورهادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن و نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در منطقه مزویه در بخش المُتُون در شمال استان جوف در شرق این کشور به وقوع پیوست.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی چندین بار منطقه کهبوب مشرف بر تنگه استراتژیک باب المندب را بمباران کردند. این حمله هوایی ساعاتی بعد از اینکه وزارت دفاع یمن از به هلاکت رسیدن و زخمی شدن حدود 100 تن از مزدوران منصور هادی در تعز خبر داد، صورت گرفت.

بر اساس این گزارش در پی دفع حمله گسترده مزدوران عربستان به سمت منطقه کهیوب در جنوب استان تعز یمن از سوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، حدود 100 نفر از مزدوران به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

همچنین شماری از مزدوران منصور هادی در پی دفعه حمله آنها به سمت منطقه الضباب از سوی ارتش و کمیته های مردمی یمن به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

و خبر دیگر اینکه جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی دو کوه یام و الذهب را بمباران کردند.

در پی حمله توپخانه‌ای و موشکی نیروهای منصور هادی به بخش حریب القرامیش در شمال شرق یمن، یک زن و دو دختر بچه آن مجروح شدند.

مذاکرات گروههای یمنی امروز زیر نظر سازمان ملل متحد در کویت از سرگرفته می‌شود.

این در حالی است که منابع نزدیک به هیئت عبدربه منصورهادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن اعلام کردند که تا زمانی که تضمینهایی درباره اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی نگیرند، مشورتهای کویت را تحریم خواهند کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.