۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
کد خبر: 402492

قدس آنلاین/ علی محمدزاده: برخی رخدادها در وهله نخست شوکی را در مخاطبان ایجاد می‌کند که فهم آن مستلزم حل معاملات چند مجهولی متعارض است. یکی از همین جنس اتفاقات در گوشه‌ای از شهر مشهد رخ داده است که در ادامه شرح آن را می‌خوانید.

 داستان «آب فروشی» در مشهد

اگر گذرتان به بولوار آموزگار بیفتد در حدفاصل بولوارهای دانش‌آموز و دانشجو وجود یک حلقه چاه و فروش آب در این محل موجب تعجبتان خواهد شد و این سؤال اساسی در ذهنتان ایجاد می‌شود که چگونه می‌شود در حالی که همه مدیران از مشکل کم آبی و بی آبی حرف می‌زنند، این گونه و آن هم در داخل شهر آب شرب به فروش برسد؟

برهمین اساس و برای یافتن پاسخ پرسش‌ها به سراغ متولیان حوزه آب رفتیم تا چرایی این موضوع را از زبان آن‌ها بشنویم.

مدیر امور مشترکین آب منطقه‌ای خراسان رضوي در ابتدا بر این نکته تأکید دارد که آب چاه موردنظر قابل شرب نیست و اگر به نام شرب به فروش برسد، تخلف است.

افضل نیا می‌گوید: براساس قانون، آب منطقه‌ای متولی تأمین آب بخش صنعت و خدمات هم هست، بنابراین به منظور کاهش مصرف آب شرب در مصارف غیرشرب این اقدام صورت پذیرفته است.

وی می‌افزاید: هم اکنون 2 حلقه چاه پس از اخذ مجوز از کمیسیون صدور پروانه و براساس قواعد فنی توسط آب منطقه‌ای در مشهد حفر شده و پس از طی تشریفات قانونی و از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی ادامه می‌دهد: حفر این چاه‌ها پس از مطالعات کامل در مناطق خاصی صورت گرفته است، به نحوی که به سفره‌های زیرزمینی آب شرب آسیبی نرسد و صرفاً برای استحصال آب‌های بالا آمده زیرسطحی است که قابلیت شرب ندارند.

افضل نیا اظهار می‌دارد: یکی از معضلات جدی و قدیمی در بخش آب استفاده از آب شرب در بخش‌هایی غیر از شرب و به طور مثال آبیاری فضای سبز و ساختمان سازی و خدمات، استخرها و مواردی از این قبیل است، بنابراین این چاه‌ها برای تأمین آب غیرشرب است. حتی اگر مراکز خدماتی یا پروژه‌های بزرگ متقاضی حفر چاه در مجموعه خود باشند، با آن موافقت می‌شود تا آب غیرشرب مورد نیاز مجموعه را از آن محل تأمین نمایند.

نکته: لازم به ذکر است پرده نصب شده در محل چاه مورد نظر که روی آن نوشته شده بود «فروش آب شرب تانکری» در هفته اخیر جمع آوری شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.