چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) علاوه بر ایران در ۲۴۰۰ نقطه جهان برگزار می‌شود. این جشنواره هشت رشته به همراه بخش ویژه را شامل می‌شود.

جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در ۲۴۰۰ نقطه جهان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از اول تا یازدهم ذی‌القعده (۱۴ تا ۲۴ مرداد) موسوم به «دهه کرامت» در ۳۱ استان کشور و ۲۴۰۰ نقطه جهان (واقع در ۷۷ کشور) برگزار می‌شود.

این جشنواره در مجموع ۸۴ شاخه را شامل می‌شود که عبارتند از: فرهنگی با ۱۴ جشنواره، هنری با ۱۱ جشنواره، سینمایی با ۴ جشنواره،‌ پژوهشی با ۸ جشنواره، مطبوعاتی و دیجیتالی با ۲ جشنواره، دانشگاهیان با ۳۵ برنامه، کودک و نوجوان با ۸ جشنواره، بین‌الملل و ویژه.

 

برنامه‌‌های ویژه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) بدین شرح است:

سلسله برنامه‌های پنجم ذی‌القعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در سراسر کشور از سوی شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت برپا می‌شود.

از دیگر برنامه‌ها، سلسله بزرگداشت‌های حضرت احمد بن‌ موسی‌ الکاظم در سراسر کشور، بزرگداشت یادبود ورود حضرت امام رضا (ع) و یادمان شهدای هشت سال دفاع مقدس در استان خوزستان، بزرگداشت یادبود ورود حضرت امام رضا (ع)‌ در خراسان رضوی، بزرگداشت قدمگاه‌های امام رضا (ع) در مسیر جاده ولایت، جشنواره نسیم ولایت، جشنواره آسمان هشتم، در استان هرمزگان جشنواره آه و آهو، جشنواره فرهنگی ورزشی رضوی،‌جشنواره‌های مردمی دهه کرامت، از آن جمله است.

همچنین افتتاحیه چهاردهمین دوره از جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)‌همزمان با اول ذی‌القعده سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه در قم صورت می‌گیرد. بنابراین مراسم اختتامیه 11 ذی‌القعده همزمان با سالروز میلاد با سعادت امام رضا (ع) در خراسان رضوی بر پا خواهد شد.

از جمله تدارک ویژه برگزارکنندگان این دوره برنامه‌های بخش کودک و نوجوان است که از آن جمله می‌توان به جشنواره قصه‌گویی رضوی،‌ نشریه‌نگاری رضوی، معرفی شخصیت رضوی، کاردستی رضوی، نقاشی رضوی، داستان کوتاه رضوی، شعرسرایی رضوی و خوشنویسی رضوی اشاره کرد. برنامه‌های سینمایی جشنواره فیلم بلند و فیلمنامه رضوی (سینمایی) جشنواره پویانمایی رضوی و جشنواره تولیدات تلویزیونی رضوی که در  استان لرستان و از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار می‌شود. البته جشنواره فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی در یزد برپا خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.