شهردار تهران با اشاره به اینکه باید در حوزه اقدام و عمل، پرچم قرآن در جامعه عینیت یابد، گفت: از مهم‎ترین موضوعات قرآنی، مبارزه با فقر است و مجموعه‎های قرآنی باید جزو پیشتازان رسیدگی به امور اقتصادی و معیشتی در قالبهای مختلف پژوهشی و آموزشی باشند.

فعالان قرآنی مبارزه با فقر را آموزش بدهند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم «پویا» محمد باقر قالیباف، شهردار تهران در مراسم اختتامیه طرح قرآنی «شمیم وحی» که روز یکشنبه در محل سالن همایشهای برج میلاد و با حضور حجت الاسلام موسوی مقدم، قائم مقام صدا و سیما، سرلشکر رحیم صفوی، حامد شاکرنژاد، قاری بین‎المللی قرآن کریم و جمعی از مقامات لشکری و کشوری برگزار شد، ضمن اشاره به رسیدگی به روستاهای محروم  توسط قرارگاه‎های جهادی افزود: از نکات قابل توجه برنامه قرآنی شمیم وحی، بازدید و رسیدگی به مناطق محروم کشور بود که آن را از سایر برنامه‎های قرآنی کشور متمایز می‎کرد. در این راستا قرارگاه جهادی امام رضا (ع) تاکنون وظیفه رسیدگی به نقاط محروم کشور را بر عهده داشت و امسال نیز تا قبل از فرارسیدن ایام محرم نسبت به اعزام به روستای بشاگرد ـ که از جمله روستاهای محروم و در عین حال قرآنی کشور است آمادگی لازم را دارد.
وی با اشاره به جزئیات دیدار با اعضای کاروان قرآنی شمیم وحی، خاطرنشان کرد: در دیدار با  مسئولان شمیم وحی در ماه مبارک امسال به آنها یادآور شدم در کنار فرهنگ‎سازی و تبلیغ آموزه‎های قرآن کریم در قالب حفظ، تلاوت، تفسیر و نشر و توسعه آن به عنوان قانون اساسی بشریت، باید در حوزه اقدام و عمل، پرچم قرآن را در جامعه عینیت ببخشیم که از جمله مهم‎ترین موضوعات قرآنی، رسیدگی به اوضاع اقتصادی و مبارزه با فقر است.
قالیباف با تأکید بر اینکه قرآن کریم آیات زیادی را به مسائل اقتصادی و معیشتی اختصاص داده، اظهار کرد: موضوع رسیدگی به ایتام و نیازمندان به صورت مستقیم و غیر مستقیم بیش از 60 آیه از آیات قرآن کریم را به خود اختصاص داده و این امر نشان‎دهنده اهمیت رسیدگی به اوضاع معیشتی مردم جامعه است.
وی افزود: با وجود گسترش فعالیتها و مؤسسه‎های قرآنی در سطح کشور بر این باور هستیم این مجموعه‎های قرآنی باید جزو پیشتازان رسیدگی به امور اقتصادی و معیشتی در قالبهای مختلف پژوهشی و آموزشی باشند.
به گزارش تسنیم در طرح شمیم وحی بارویکرد توسعه کرسیهای تلاوت، کشف و پرورش استعدادهای قرآنی در اقصی نقاط کشور به ویژه مناطق محروم، تجلیل از خادمان چهره‌های پیشکسوت قرآنی، ایجاد و تقویت وحدت بیش از پیش بین شیعه و اهل سنت و فعالیت قرآنی و توجه به موضوعات و مباحث اجتماعی در دستور کار بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.