وزیر دفاع فرانسه امروز طی اظهاراتی از انجام دو حمله هوایی کشورش علیه مواضع گروه تروریستی داعش در خاورمیانه پس از حمله مرگبار اخیر شهر نیس خبر داد.

فرانسه پس از حمله نیس دو حمله هوایی به مواضع داعش در خاورمیانه انجام داده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، وزیر دفاع فرانسه امروز دوشنبه از انجام دو حمله هوایی علیه مواضع گروه تروریستی داعش در خاورمیانه پس از حمله تروریستی مرگبار پنجشنبه سیاه شهر نیس خبر داد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، «ژان ایو لودریان» امروز در پایان نشست دفاعی در کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) در اظهاراتی اعلام کرد: «پس از حمله پنجشنبه شب نیس، فرانسه دو حمله هوایی علیه مواضع گروه تروریستی داعش در خاورمیانه انجام داده است.»

وی افزود: «ما به اقدامات خارجی خود علیه داعش به ویژه در سوریه و عراق ادامه می‌‌دهیم. نیروهای ما همچنان به حملات خود ادامه خواهند داد. این نیروها روز قبل از دیروز یعنی شنبه و شب گذشته در چارچوب نیروهای ائتلاف بین‌المللی برای ریشه‌کن کردن قطعی سرطان داعش اقدام به حمله به مواضع این گروه کردند.»

بر اساس این گزارش، سومین جلسه شورای دفاعی فرانسه پس از حمله تروریستی مرگبار شهر نیس در جنوب فرانسه صبح امروز در محل کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) برگزار شد.

چهار روز پیش حمله تروریستی مرگباری در شهر نیس در جنوب فرانسه به وقوع پیوست که طی آن یک مرد 31 ساله تونسی‌الاصل به نام «محمد الحویج بوهلال» همزمان با سالروز جشن ملی فرانسه با کامیونی مملو از اسلحه و نارنجک به مردم در شهر نیس فرانسه حمله کرد و موجب کشته شدن دستکم 84 نفر شد و گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت.

این چندمین حمله تروریستی در فرانسه طی ماههای گذشته است که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفته است. یکی دیگر از این حملات که مرگبارترین این حملات تروریستی در تاریخ فرانسه بوده در 23 آبان گذشته اتفاق افتاد که در آن 130 نفر کشته و بیش از 200 نفر زخمی شدند. این حادثه شامل تیراندازی در یک سالن کنسرت و در یک رستوران و همچنین انفجار بمب در یک رستوران دیگر بود که رئیس‌جمهوری فرانسه را وادار کرد حالت فوق‌العاده در این کشور اعلام کند.

فرانسه از سپتامبر سال 2014 میلادی در ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا در عراق شرکت دارد و در روز 13 نوامبر 2015 برای نخستین بار هدف حمله تروریستی قرار گرفت که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.