قدس آنلاین: مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان، ۲۱۰۰ دانشجو از ۹۴ دانشگاه کشور حاضر هستند.

حضور ۲۱۰۰ دانشجوی دختر کشور در المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، محمد پورکیانی در مراسم افتتاحیه سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور (در بخش خواهران) که در استادیوم 22 بهمن دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این رویداد در مشهد یک فرصت ویژه و یک هدیه ارزشمند برای زیارت امام رضا(ع) و همچنین عمل به فرمایش مقام معظم رهبری برای فراهم شدن امر تحصیل، تهذیب و ورزش است.
وی افزود: ورزش ابزاری قدرتمند در مبحث خدمت توامتندسازی دانشجویان است و هیچ پدیده ای مانند المپیاد دانشجویی نمی تواند دانشجویان سراسر کشور را در کنار هم جمع کند.
مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه زن ستون خانواده است، خاطرنشان کرد: جامعه ای که دارای زنان سالم است جامعه ای با نشاط به حساب می آید و موضوع تقویت جسمی بانوان در دانشگاه ها همیشه مورد تاکید مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده است.
پورکیانی تصریح کرد: دانشجویان ایرانی با حجاب اسلامی الگویی نمونه  و بی بدیل بوده و هستند.
وی تاکید کرد: در سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان سراسر کشور در بخش بانوان 2100 شرکت کننده از 94 دانشگاه سراسر کشور در قالب 8 رشته ورزشی حاضر هستند و در این المپیاد باید ضمن احترام به داوری ها و رای و تصمیم داوران،  رفاقت ها را بر رقابت ها ترجیح دهیم.
علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی گفت: در شرایطی که کشورهای منطقه، فرامنطقه، اروپا به خصوص فرانسه و ترکیه مشکلات امنیتی دارند کشور ما از امنیت کامل برخوردار است.
وی افزود: در سایه این امنیت دغدغه خادمان نظام ایجاد نشاط و امید برای آینده بهتر است.
استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برگزاری المپیاد ورزشی ظرفیت خوبی در حوزه دانشجویی است و دانشجویان ورزشکار سراسر کشور در این رویداد برز معرفت، جوانمردی و قهرمانی می کارند.
رشیدیان بیان کرد: امیدواریم که رقابتها جوانمردانه، داوری ها عادلانه و نتیجه کلی مسابقات سبب ثبت خاطرات خوش بشود و با شناسایی قهرمانان نخبه بتوانیم ورزش قهرمانی را در سطوح آسیایی و جهانی تقویت کرده و رشد دهیم.
محمد کافی سرپرست عالی سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور اظهار داشت: ورزش دانشگاهی ورزش فرهیختگان است و رعایت اصول اخلاقی شرط اصلی انسانگی است.
وی افزود: تمایز المپیاد سیزدهم با دوره های قبل در معنویت شهر مشهد، برگزاری تمام بازی ها در پردیس دانشگاه فردوسی مشهد و توان، تمرکز و انرژی خادمان میزبان این دانشگاه بوده است.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: از دو سال پیش برنامه های میزبانی باشکوه این رویداد دانشجویی را داشتیم و امیدواریم که در شهر امام رضا(ع) میزبان شایسته ای برای ورزشکاران دانشجو باشیم.
در این مراسم پیام محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری توسط مجتبی صدیقی رئیس سازمان دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرائت شد.
مشعل مسابقات در حرم مطهر رضوی روشن شد و به سمت محل برگزاری مراسم افتتاحیه حمل شد و در استادیوم 22 بهمن دانشگاه فردوسی مشهد دور زد.
در پایان این برنامه، سوگندنامه رقابت‌ ها قرائت شد و مشعل المپیاد نیز برافروخته شد و مراسم رژه تیم های حاضر از 94 دانشگاه سراسر کشور در این رویداد برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.