قدس آنلاین- بیرجند- محمد قربانی: فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: در راستای محرومیت زدایی مدت یک سال است که بسیج سازندگی ورود کرده و به ۴۳۰ روستای فاقد آب شرب در استان خراسان جنوبی با ۸۰ هزار نفر و در قالب ۲۰ هزار خانواده آب شرب آنان را با تانکر تامین می کند.

بسیج سازندگی خراسان جنوبی به ۴۳۰ روستا با تانکر آبرسانی  می کند

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، سردار سیدهاشم غیاثی در آیین تکریم و معارفه فرمانده بسیج سپاه شهرستان بیرجند اظهار داشت: اگر امروز امنیت پایدار در کشور می‌بینیم به برکت مشارکت مردم در قالب بسیج است.

وی تصریح کرد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) متناسب با اهدافی که دنبال می‌کردند نهادهای مختلفی از جمله سپاه و بسیج را تشکیل دادند.

وی با بیان اینکه رسالت سپاه و بسیج حفاظت از نظام، انقلاب و دستاوردهای آن است تصریح کرد: پس از گذشت 37 سال از عمر انقلاب اسلامی سپاه و بسیج در عرصه‌های مختلف از جمله دفاع مقدس، عرصه های فرهنگی، علمی، تربیتی، سازندگی و اقتصادی به درستی به رسالت خود عمل کرده است.

غیاثی بیان کرد:در طول گذشت عمر با برکت انقلاب اسلامی دشمن این ملت آمریکا با دیدن پیسرفت های جمهوری اسلامی ایران تهدیداتی را همواره فراروی نظام قرار داده است.

وی افزود: در زمینه این تهدیدات اگر بر روی هر انقلاب دیگری انجام می‌شد می‌توانست آن انقلاب را فرو ببرد اما انقلاب اسلامی ایران پس از گذشت 37 سال از عمر با برکت آن نه تنها تهدیدات اثری نداشته بلکه به عنوان کانون بیداری جهان اسلام راه خود را طی می‌کند.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیج نقش بی‌بدیلی است دارد و طول عرض آن طول عرض کشور است اظهار داشت: اگر امروز ما معتقدیم بسیج پشتوانه اقتدار و عظمت کشور است به خاطر آن است که رسالت خود را به درستی دنبال می‌کند.

غیاثی بیان کرد: امروز منعطف‌ترین سازمان در جهان سازمان بسیج است زیرا تنها‌ترین سازمان دفاعی می‌باشد که در شرایط مختلف توانسته انعطاف داشته باشد.

وی افزود: در عرصه‌های امنیتی و دفاعی حضور بسیج در دوران دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی بود که ساختار این نظام خروجی امنیت را رقم می‌زد.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: در استان خراسان جنوبی چه امروز و چه در دهه‌های گذشته نقش بسیج با مشارکت نیروهای مسلح دیگر از جمله ناجا و سپاه نقش تعیین‌کننده در بازگشت شرایط مرزی ما به ثبات داشته است.

غیاثی با اشاره به اینکه بسیج وظیفه ایجاد امنیت داخلی و کمک به دفاع از جبهه تهدیدات دشمن در مرزها را دارد، بیان کرد: بسیج یکی از صاحبان اصلی این انقلاب اسلامی است که باید همیشه آگاه و هوشیار باشد و اجازه تفکر تهدید به دشمنان داخلی و خارجی را ندهد.

وی افزود: امروز هماهنگی و وفاق مطلوبی بین دستگاه‌های امنیتی و دفاعی استان دیده می‌شود که در زمینه بسیج می‌توانیم به 320 هزار نفر بسیجی، 3 هزار رده مقاومت و گردان‌های مختلفی از جمله گردان واکنش سریع بسیج، گردان عاشورا، الزهرا (س) و کوثر اشاره کرد که تمرینات مناسب را فرا گرفته و از آمادگی کامل برخوردار هستند و اگر روزی نفوذی در حوزه سرزمینی شکل بگیرد به وظیفه خود به درستی عمل کنند.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر امروز امنیت پایدار در کشور می‌بینیم به برکت مشارکت مردم در قالب بسیج است.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با تاکید بر رسالت های بسیج و سپاه در حوزه های دیگر، اظهار داشت: پس از حوزه های دفاعی و امنیتی در سایر حوزه ها از جمله محرومیت‌زدایی باید تلاش شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه سپاه و بسیج سازندگی می تواند در راستای اهداف و پروژه های دولت ازجمله طرح های ملی مشارکت کند افزود:طرحهای کوچکتر برای رفع محرومیت زدایی از استان مدنظر باشد.

بسیج سازندگی خراسان جنوبی به 430 روستا با تانکر آبرسانی دارد

غیاثی بیان کرد: در راستای محرومیت زدایی مدت یک سال است که  بسیج سازندگی ورود کرده و به 430 روستای فاقد آب شرب در استان خراسان جنوبی با 80 هزار نفر  و در قالب 20 هزار خانواده آب شرب آنان را  با تانکر تامین می کند.

وی با اشاره به اهداف امام خمینی (ره) از تشکیل بسیج و مطالبات از این نهاد مردمی افزود: در دوران دفاع مقدس امام عظیم شان تنها 44 درصد مطالبات از بسیج را در حوزه دفاعی و 56 درصد را در حوزه تربیتی، اجتماعی، سازندگی و فرهنگی مدنظر داشتند و ما معتقدیم فلسفه وجودی بسیج فرهنگ سازی است.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فرهنگ بسیجی رمز عبور از تنگناها و عرصه های نبرد در جبهه های مختلف از جمله جنگ نرم و سخت است، تصریح کرد: اگر فرهنگ بسیجی طنین انداز و حاکم باشد در همه مسیرها بیمه شده ایم و مسیر انقلاب به درستی طی می شود.

غیاثی بیان کرد: من به استاندار سابق نیز عرض کرده ام که هرجا قدمی از روی اخلاص و رفاه مردم جامعه بردارید سپاه جلوتر خواهد بود و حتما کمک دولت خواهد کرد زیرا وظیفه و تاکید مقام معظم رهبری می دانیم اما اگر در جای مشاهده کنیم تلاش افراطی صورت می گیرد به عنوان حافظ دستاوردهای انقلاب اگر به تکلیف خود عمل  می کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.