قدس آنلاین: معاون وزير جهاد كشاورزی در امور دام گفت: طبق آخرین آمار تولید لبنيات در سه ماهه اول امسال ۳۰ درصد رشد داشته است، تأکید کرد: با اجرای مصوبه ۲۰۰ ميليارد تومانی مشوق صادراتی لبنيات، پيش‌بيني می‌شود تا پايان امسال ميزان صادرات محصولات لبنی به ۴۰ درصد افزایش یابد.

میزان تولید لبنيات در کشور ۳۰ درصد رشد داشته است

به گزارش قدس آنلاین، همايش معاونين بهبود توليدات دامی سازمان‌های جهاد كشاورزی استان‌ها با حضور معاون وزير جهاد كشاورزی در امور دام، صبح امروز در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.
در این همایش که به مدت دو روز برگزار می‌شود آخرین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی به استان‌ها جهت اجرا ابلاغ می‌گردد.
در حاشیه اين همايش حسن رکنی معاون وزير جهاد كشاورزي در امور دام در نشست خبری خود با اصحاب رسانه،  اظهار داشت: باتوجه به وظيفه مندي جديد تنظيم بازار براي جهاد كشاورزي  با مسائل و چالشهاي  جديدي پيرامون قيمت مواد غذايي روبرو هستيم .
وی افزود: بخصوص  تغيير در قيمت اقلام خوراكي  كه مورد احتياج مردم است عكس العمل‌هايی را بوجود می‌آورد كه جهاد كشاورزی بابد پاسخگو باشد.
معاون وزير جهاد كشاورزي در امور دام با بیان اینکه در برخی از محصولات مانند شير با اضافه توليد مواجه هستيم كه از ميزان مصرف بيشتر است، خاطرنشان کرد: بنابر اجراي قانون انتزاع تكاليف جديدي براي ما ايجاد شده است كه بايد همه زير مجموعه  اموردام و دامپزشكي كمک كنيم تا امر  توسعه بازرگاني و صادرات در داخل و خارج از كشور رقم بخورد.
رکنی بااشاره به اینکه بعد از اختصاص 2 نوبت يارانه،توليد شير و لبنيات  در كشور به وفور اتفاق افتاد، تصریح کرد: اما در این شرایط با عدم كشش بازار روبه‌رو شدیم بطوريكه طی سه سال گذشته توليد شير در واحدهای الگويی شاهد افزایش 30 درصدی بوده‌ایم.
وی با بیان اینکه طبق آخرین آمار تولید لبنيات در سه ماهه اول امسال 30 درصد رشد داشته است، تأکید کرد: با اجرای مصوبه 200 ميليارد تومانی مشوق صادراتی لبنيات، پيش‌بيني می‌شود تا پايان امسال ميزان صادرات محصولات لبنی به 40 درصد افزایش یابد.
ركني  خاطرنشان كرد:  مشوق صادراتی به محصولاتی مانند شير خشک  تعلق می‌گيرد كه قابليت رقابت با  قيمت جهانی را داشته باشد.
مجتبی مزروعی رئيس سازمان جهاد كشاورزی خراسان رضوی نيز در اين نشست گفت:  87 درصد گوشت قرمز استان به دام سبک وابسته است و وضعيت  دام سبک در خراسان رضوی با توجه به تأمين آب شرب و و ضعيت نصب كنتورهای سازمان آب در معرض تهديد قرار دارد و به همين دليل  بيم آن می‌رود كه قيمت گوشت قرمز با يک افزايش مهار نشدنی روبه‌رو شود و برای جبران آن مجبور به واردات شويم.
وی افزود:  بنابر اين لازم است كه در دام سبک واحدهای متمركز و درجا ايجاد كرده و يا از واحدهای موجود پشتيبانی كنيم.
رئيس سازمان جهاد كشاورزی خراسان رضوی با اشاره به بحث اجرای  طرح اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری در حوزه کشاورزی، خاطرنشان کرد: اين امر خوشبختانه موقعیتی را فراهم كرده است كه بعضی از گرفتاري‌های موجود در بخش كشاورزی از طريق قانونی و اخذ مجوز حل شود.
سیدجعفر حاجی‌مجتهد معاون بهبود توليدات دامی سازمان جهاد كشاورزی خراسان رضوی هم اظهار داشت: انجام رويكردهای كاری و فعاليت‌های اين معاونت بر مبنای تنظيم بازار و صادرات محصولات دامی است.
وی با تأکید بر اینکه با همكاری اتحاديه‌ها و اداره کل دامپزشكی خراسان رضوی بيش از 120 ميليون دلار محصولات و فرآورده‌های دامی از خراسان رضوی به خارج از كشور صادر شده است، افزود: محصولات  صادراتی شامل 40 قلم کالا بوده است كه به كشورهای چون ايتاليا، چين، ازبكستان، عراق، افغانستان  و غیره صادر شده است.
وی جلوگيری از افزايش هزينه‌های توليد از اقدام‌های مهم سازمان بوده كه در اين راستا حدود 350 هزار تن انواع نهاده‌های توليد در سطح شهرستان‌ها و روستاهای استان توزيع شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.