رئیس شورای مفتیان روسیه تصریح دارد که تحقق وحدت اسلامی از اهداف این شورا است و پیروان مذاهب اسلامی اختلافاتی نداشته و همگی امت واحد اسلامی را تشکیل می‌دهند.

رئیس شورای مفتیان روسیه: هدف ما تحقق وحدت اسلامی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید مهدی مصطفوی ، قائم مقام معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری روز گذشته با آقای شیخ راویل عین الدین، رئیس شورای مفتیان روسیه، دیدار و گفتگو به عمل آورد.

در این دیدار که سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت، پیرامون توسعه همکاری‌های فرهنگی فی مابین‌، مسائل منطقه و جهان اسلام،تبادل نظر گردید.

آقای مصطفوی با اشاره به نگاه راهبردی رهبران دو کشور نسبت به توسعه روابط میان دو کشور، تاکید نمود که خوشبختانه ما شاهد هستیم تعاملات و روابط فی مابین به سرعت در حال گسترش است. همچنین وی از تلاشهای آقای راویل عین الدین در ایجاد گفتگو، تقریب و وحدت میان مسلمانان و پیروان مذاهب اسلامی، تقدیر نمود و تاکید کرد که امروز ملت‌ها و جوانان منطقه بیش از هر زمان دیگر نیازمند به شناخت تفکر اسلامی اصیل، عقلائی و معتدل هستند.

آقای راویل عین الدین نیز با اشاره به همکاری‌های و روابط خوب میان دو کشور، خاطر نشان کرد که تحقق وحدت اسلامی یکی از اهداف ماست و پیروان مذاهب اسلامی، اختلافات جدی باهم نداشته و همه امت واحده اسلامی را تشکیل می‌دهند. در این دیدار دو طرف نسبت به پیگیری همکاری‌های مشترک فرهنگی به‌ویژه در زمینه‌ برگرازی همایش‌ها و گفتگوهای مشترک فرهنگی و علمی، تاکید کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.