رئیس مرکز پژوهش‌های ژرف لبنان از تشکیل ائتلافی از سوی رژیم صهیونیستی علیه محور مقاومت خبر داد.

ائتلاف جدید ضد مقاومت از  اسرائیل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «محمود حیدر» رئیس مرکز پژوهش‌های ژرف لبنان گفت: منطقه در حال حاضر شاهد یک مرحله انتقالی بسیار حساس و پیچیده و بی ثبات و در حال حرکت است.

وی افزود: در منطقه هر کدام از طرفها به دنبال این هستند که موقعیت جدیدی به دست بیاورد تا هنگامی که منطقه به گفتگو بر سر نظام امنیت منطقه‌ای رسید، این طرفها برگه‌هایی در اختیار داشته باشند تا با رو کردن آن، جای خود را در این نظام پیدا کند. در حال حاضر منطقه در تشکیل یک نظام امنیت منطقه‌ای به بن‌بست رسیده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های ژرف لبنان افزود: اسرائیل و آمریکا در حال حاضر برای بازترمیم و تشکیل ائتلاف ضد محور مقاومت در منطقه تلاش می‌کنند و اسرائیل عاملی اساسی و حاضر در این ائتلاف خواهد بود.

وی در ادامه اظهار داشت: هدف از این ائتلاف نجات دو رژیم منطقه که در بحران و خطری حقیقی به سر می‌برند است. یکی از این رژیمها عربستان است که جنگهایی که وارد آن شده است، فراتر از توان و نیروی آن است و رژیم بعدی، رژیم صهیونیستی است که در حال حاضر ضعیف است و نمی‌تواند امنیت استراتژیک خود را از خطرهایی که در کمین آن است حفظ کند.

وی در ادامه گفت: هدف اصلی ائتلاف جدیدی که برای تشکیل آن علیه محور مقاومت تلاش می شود، نجات اسرائیل از ضعف و سستی است و چیزی بیشتر و یا کمتر از این نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.