قدس آنلاین- بیرجند- حمید قربانی: معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۲هزار و۳۹۱ نفر یتیم زیر۱۸ سال تحت حمایت این نهاد دراستان گفت:تاکنون ۱۹ هزار و ۶۴۸ نفر حامی حمایت مادی و معنوی خود را از این ایتام برعهده گرفتند.

حامیان طرح اکرام ایتام خراسان جنوبی به بیش از ۱۹ هزار نفر رسید

سیدرضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین در بیرجند درخصوص طرح اکرام ایتام افزود:این طرح فرصت مناسبی است که افرادی به عنوان حامی به صورت داوطلبانه پس از گفت‌وگوی حضوری و اطلاع از جزئیات طرح با انتخاب خود در حمایت از یک یا چند فرزند یتیم برای مدت یک یا چند سال با کمک‌های ماهیانه حداقل 20 هزار تومان مشارکت کنند.

وی بیان کرد: هدف از اجرای طرح اکرام ایتام تقویت حس همدلی و همکاری در جامعه اسلامی، ترویج سنت حسنه احسان به ایتام، ایجاد زمینه مشارکت افراد خیر و نیکوکار و رعایت عزت نفس و حفظ کرامت انسانی ایتام و خانواده‌های آنها است.

وی با اشاره به واجد شرایط بودن 2هزار و391 نفر درقالب طرح آتیه ایتام (طاها) اظهار داشت: درحال حاضر 235 نفر حامی این طرح هستند که امیدواریم با حمایت های مردم خیر استان این تعداد حامی طرح آتیه ایتام افزایش یابد.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی طرح محسنین (خانواده های نیازمند غیر یتیم) را یکی دیگر از طرح های این نهاد درجهت حمایت از نیازمندان عنوان کرد وگفت: درحال حاضر تعداد8هزار و859 نفر واجد شرایط این طرح دراستان هستند که  4هزار و169 نفر حامی جذب شده اند.

حسینی به طرح شفا اشاره کرد وافزود: این طرح برای بیماران صعب العلاج، پرهزینه و خاص می باشد که یک هزار و689 نفر واجد شرایط این طرح هستند که 65 نفر حامی جذب این شده اند که امیدواریم خیران با سخاوت بتوانند با کمک های مادی خود بخشی از دردهای این بیماران را التیام بخشند.

وی تصریح کرد: درحال حاضر یک هزار و11 نفر نوعروس درانتظار جهیزیه هستند که 43 نفر حامی برای طرح کوثر جذب شده اند .

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به مراحل ثبت نام حامیان درطرح های این نهاد اظهار داشت: مردم خیر ونیکوکار استان می توانند با مراجعه به پایگاه‌های حامی‌یابی در مناسبت‌های مختلف در مساجد، حسینیه‌ها و محافل مذهبی ، ادارات تابعه این نهاد وسایت کمیته امداد  امام خمینی (ره) درطرح های اکرام ایتام، طاها، محسنین، شفا، کوثر و غیره شرکت نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.