سازمان اطلاعات داخلی آلمان از وجود ارتباط بین حمله شهر نیس فرانسه با حمله یک افغان با تبر به مسافران قطار در آلمان خبر داده و اعلام کرد که عامل حمله با تبر احتمالا از حمله شهر نیس الگو گرفته است.

الگوبرداری احتمالی عامل حمله با تبر به مسافران قطار در آلمان از حمله شهر نیس فرانسه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، بعد از حمله با تبر یک مهاجر افغان 17 ساله به مسافران قطاری در شهر ورتسبورگ آلمان که طی آن 4 نفر زخمی شدند شواهد و مدارک مبنی بر ارتباط این حمله با اسلامگرایان افراطی افزایش پیدا کرده است.

یک سخنگوی سازمان اطلاعات داخلی ایالت بایرن آلمان در این باره به "تاگس اشپیگل" گفته است که شواهدی مبنی براین مسئله وجود دارد. کشف پرچم داعش در اتاق محل سکونت این افغان نشانه و مدرک آشکاری است مبنی بر اینکه این مرد جوان در یک فرآیند افراطی گری قرار داشته است.

از طرف دیگر یک خبرگزاری نزدیک به داعش صبح امروز این حمله را منتسب به این گروه تروریستی کرده و اعلام کرد که داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است. این خبرگزاری اعلام کرد که این مرد جوان افغان مبارز داعش بوده است.

سازمان اطلاعات داخلی آلمان بخصوص این مسئله را ممکن دانست که حمله اخیر شهر نیس فرانسه نقش مهمی در انگیزه این افغان برای ارتکاب چنین جنایتی ایفا کرده باشد.

وزیر کشور ایالت بایرن نیز صبح امروز گزارش داد که یک پرچم داعش با دست رنگ شده هم در اتاق این افغان کشف شده است. بر اساس خبرهای البته هنوز تایید نشده این مرد جوان در هنگام ارتکاب این حمله فریاد الله اکبر سر داده است.

به این ترتیب به اعتقاد سازمان اطلاعات داخلی آلمان یک ارتباط بین این حمله با حمله شهر نیس فرانسه قابل تصور است.

مدت کوتاهی بعد از حمله شهر نیس فرانسه که طی آن یک مرد با یک کامیون به داخل جمعیت هجوم برده و طی آن 84 نفر را به قتل رساند، محافل امنیتی آلمان درباره خطر بالای تقلید از این گونه حملات از طرف طرفداران داعش هشدار داده بودند.

کارشناسان امنیتی آلمان تاکید کردند که حمله نیس شهر فرانسه نشان داد که برای یک حمله با تاثیرات بالا هیچ گونه آماده سازی استادانه ای لازم نیست بلکه استفاده از یک وسیله روزمره که در این مورد یک کامیون بوده است کافی است.

سازمان اطلاعات داخلی آلمان احتمال می دهد که جوان افغان در شهر وورتسبورگ هم تلاش کرده با یک وسیله معمولی مانند تبر تاثیرات مشابهی را به وجود آورد.

"هانس گئورگ ماسن"، رئیس سازمان فدرال اطلات داخلی آلمان  نیز چندی پیش از حملاتی که افراد به تنهایی انجام می دهند هشدار داده بود.

امروز سه شنبه در محافل امنیتی هم مطرح شد که این شگفت انگیز است که تا به حال چنین حملاتی رخ نداده بود. گروه تروریستی داعش و القاعده مدتهاست که از طرفداران خود خواسته اند با همه ابزار موجود و ممکن علیه به زعم آن ها کافران حمله کنند.

اینکه عامل حمله به مسافران قطار در شهر ورتسبورگ چه مدت در آلمان بوده است هنوز مشخص نیست.

وزیر کشور ایالت بایرن در "زد دی اف" اعلام کرد که وی دو سال پیش به عنوان پناهنده ثبت نام کرده است. یک سخنگوی سازمان اطلاعات داخلی ایالت بایرن هم اعلام کرده است که این مرد جوان حدود یک سال است که در آلمان اقامت داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.